تناسب اندام و تغذیه, سبک زندگی

بررسی همه جوانب عمل اسلیو معده

بررسی همه جوانب عمل اسلیو معده

بررسی همه جوانب عمل اسلیو معده؛ عمل اسلیو یکی از روش‌های کاهش وزن است. در این روش، معده با جراحی کوچکی کاهش حجم می‌یابد. معده به طور جزئی یا کامل برداشته می‌شود و فقط قسمت کوچکی از آن در حالت لوله‌ای باقی می‌ماند. این روش به صورت لاپاراسکوپی انجام می‌شود و برای افرادی که با چاقی مشکل دارند، توصیه می‌شود.

عمل اسلیو معده چیست؟

عمل اسلیو یک نوع جراحی معده است که به منظور کاهش حجم معده و کمک به لاغری صورت می‌گیرد. در این عمل، با استفاده از بیهوشی، جراح یک لوله با قطر حدود 12 میلیمتر به معده وارد می‌کند. سپس با استفاده از کارتریج منگنه، قسمتی از معده از حدود 3 تا 5 سانتیمتری آن جدا می‌شود. این روش به عنوان یک راه حل محدودکننده و کاهش دهنده حجم معده استفاده می‌شود.

در اسلیو، حجم معده پس از عمل برابر با سایز لوله استفاده شده می‌شود. حجم باقی مانده در حدود 100 تا 200 میلی لیتر است و شکلی مشابه آستین دارد که در واقع به معنی لغوی اسلیو است. به دلیل حجم کم باقی مانده در معده، بعد از یک تا یک و نیم سال، وزن بیمار کاهش می‌یابد و حدود 70 درصد از اضافه وزن بیمار در این بازه زمانی را شامل می‌شود.

بررسی همه جوانب عمل اسلیو معده

عمل اسلیو معده چقدر زمان می برد؟

برای بیمارانی که برای جراحی اسلیو معده زیر نظر پزشک قرار می‌گیرند، مهم است که بدانند که عمل اسلیو معده چه مدت زمان خواهد برد. برنامه‌ریزی روز و ساعت انجام عمل در بیمارستان بسیار مهم است. عمل اسلیو معده نسبت به عمل‌های بایپس معده و مینی بایپس، با سرعت بیشتر و زودتر انجام می‌شود به دلیل کوتاه‌بودن مراحل آن. بنابراین، مدت زمان مورد نیاز برای جراحی اسلیو معده بین 45 دقیقه تا 1 ساعت است. این زمان فقط شامل زمان واقعی جراحی است.

علاوه بر زمان عمل، زمان‌های دیگری نیز وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند؛ از جمله زمان آماده‌سازی بیمار برای ورود به اتاق عمل، زمان بیهوشی بیمار، زمانی که پزشک آماده شود تا عمل را آغاز کند، مدت زمان واقعی جراحی و در نهایت زمانی که بیمار در بخش بازیابی است تا به واحد نقل و انتقال منتقل شود.

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله بوکال فت بهترین روش‌ از بین بردن چربی صورت را نیز مطالعه نمایید.

مراقبت پس از عمل اسلیو معده

بدون رعایت دقیق مراقبت‌های پس از عمل جراحی اسلیو معده، نمی‌توان انتظار موفقیت بسیاری از عمل داشت. بنابراین، بسیار حیاتی است که مراقبانه به دستورات پزشک گوش کنید و همه جزئیات را از رژیم غذایی تا مصرف قرص‌ها و انجام ورزش‌ها، زیر نظر جراح خود انجام دهید.

آیا عمل اسلیو معده باعث سرطان می‌شود؟

در حال حاضر، سرطان معده به دلیل چاقی و رفلاکس اسید معده به ابتدای معده، ازوفاژیت بارت و سرانجام آدنوکارسینوما در افراد رخ می‌دهد. با انجام عمل جراحی اسلیو معده و کاهش وزن، فشار درون حفره شکم کاهش می‌یابد و بنابراین خطر ابتلا به سرطان معده نیز کاهش می‌یابد. در گذشته، افراد بیشتر در معده انتهایی به سرطان مبتلا می‌شدند، اما امروزه به دلیل سبک زندگی نامنظم، چاقی و رفلاکس اسید معده، سرطان معده به ابتدای معده منتقل می‌شود. عوامل اصلی این موضوع چاقی و رفلاکس اسید معده هستند. (کوکتل لاغری پریمیوم PPC.C)

بدانید که شاخص بدن BMI برای عمل اسلیو معده و سایر جراحی‌های لاغری ، همان فرمول وزن به ارتفاع به توان دو است. برای افرادی که مشکلات مرتبط با چاقی دارند، شاخص بدن BMI متغیر است. در کل، جراحی اسلیو معده ممکن است گزینه مناسبی باشد اگر شاخص بدن BMI شما در زیرینه‌های زیر قرار بگیرد:

  1. برای افراد با چاقی شدید، شاخص بدن BMI باید 40 یا بالاتر باشد.
  2. در صورتی که شاخص بدن BMI شما بین 35 تا 39٫9 (چاقی) باشد و مشکلات جدی مرتبط با وزن مانند دیابت نوع 2 فشار خون بالا یا آپنه خواب داشته باشید، ممکن است جهت انجام این جراحی مناسب باشید.
  3. در موارد دیگر، اگر شاخص بدن BMI برای عمل اسلیو معده شما بین 30 تا 34 باشد و مشکلات جدی مرتبط با وزن وجود داشته باشد، ممکن است شرایط خاصی برای جراحی لاغری به شما توصیه شود.

آیا عمل اسلیو معده برگشت پذیر است؟
آیا عمل اسلیو معده برگشت پذیر است؟

تحقیقات نشان می‌دهد که در برخی از افراد پس از عمل جراحی اسلیو معده، افزایش وزن رخ می‌دهد. این افزایش وزن معمولاً حدود 5 درصد از وزن قبلی بیمار است و برای مثال، در صورتی که بیمار قبل از عمل جراحی 30 تا 50 کیلوگرم کاهش وزن داشته باشد، بازگشت 3 تا 5 کیلوگرم از اضافه وزن قبلی طبیعی است.

سخن پایانی

عمل‌های لاغری شامل مجموعه‌ای از عمل‌های جراحی هستند که به منظور کاهش وزن انجام می‌شوند. اسلیو معده نیز یکی از این عمل‌های لاغری است و برای افرادی مناسب است که برای کاهش وزن به دلایل مختلفی از جمله نتیجه نگرفتن از رژیم غذایی و ورزش می‌توانند به آن نیاز داشته باشند. این عمل همچنین دارای استانداردها و معیارهای خاص خود است. با مراجعه به یک متخصص گوارش، پزشک شرایط و خواسته‌های شما را مورد بررسی قرار می‌دهد و در صورت لزوم ممکن است عمل اسلیو معده را به شما توصیه کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *