مراقبت و سلامتی

تفاوت تونر و میسلار واتر در چیست؟

تونر و میسلار واتر این روزها توسط بیوتی بلاگرهای زیادی استفاده می‌شوند، دو محصول بهداشتی آرایشی که هر کدام به بخشی از روتین مراقبت از پوست افراد کمک خواهند کرد. در این مقاله به تفاوت این دو محصول می‌پردازیم.

میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر Micellar Water یکی از محصولات زیبایی به شمار می‌رود که پوست افراد را به بهترین شکل ممکن تمیز خواهد کرد. این محصول  ترکیبی از روغن و آب می‌باشد، هر ماده ای که روی پوست قرار گرفته باشد را پاک می‌کند. خوب است بدانید این ترکیب بهداشتی از پس آرایش واتر پروف یا ضد آب هم به راحتی برمی‌آید.

نکته حائز اهمیتی که باید به آن اشاره کرد، این است که میسلار واتر شامل الکل نمی‌باشد و حتی دارای ترکیبات آبرسان نیز می‌باشد. بنابراین پوست مصرف کننده را خشک نمی‌کند و باعث شادابی و مرطوب شدن پوست می‌شود.

از مزایای استفاده از میسلار واتر این است که پس از پاک نمودن مواد آرایشی و آلودگی‌ها از سطح پوست، دیگر نیازی نیست حتما پوست‌ را با آب بشویید؛ چون در ترکیبات این محصول آب به اندازه کافی موجود می‌باشد و همین باعث تمیزی پوست خواهد شد.

فواید میسلار واتر برای پوست

ترکیبات و نحوه عملکرد میسلار واتر

میسلار واتر دارای بافتی روغنی و مایع می‌باشد که با ترکیبات موجود، محصولی آب دوست و چربی دوست به شمار می‌رود که می تواند مانند یک آهن ربا عمل کند. این محصول مواد آرایشی، آلودگی ها، ناخالصی ها و چربی های موجود در سطح پوست صورت را جذب خواهد کرد و در آبی که در آن موجود می‌باشد حل می کند.

با توجه به آنکه این محصولات دارای مواد صابونی، الکلی و شیمیایی نمی‌باشند، چربی مفید سطح پوست را از بین نخواهند برد، پوست را دچار خشکی، التهاب، قرمزی و سوزش نخواهند کرد و به همین خاطر محصول ایده آلی برای افراد دارای پوست حساس می‌باشند. تقریبا میسلار واترها به دلیل فرمولاسیونی ملایم، برای تمام انواع پوست‌ها مناسب می‌باشند. میسلار واترها به عنوان پاک کننده هایی ملایم می توانند علاوه بر پاک کردن آرایش صورت، آرایش چشم ها و لب ها را نیز پاک نمایند.

تونر چیست؟

تونر معمولا مرحله دوم در مراحل تمیز کردن پوست به شمار می‌رود؛ یعنی اغلب شما بعد از اینکه پوست صورت‌ خود را تمیز می‌کنید، سراغ تونر می‌روید. خوب است بدانید تونرها ترکیبی از آب و مواد مفید برای پوست، مثل انواع آنتی اکسیدان‌ها، اسیدها و گلیسیرین می‌باشند. مهم‌ترین کارکرد یک تونر مناسب این است که می‌تواند سطح اسیدی یا قلیایی بودن پوست یا pH را به تعادل برگردانده و مانع این شود که تعادل طبیعی پوست بر اثر استفاده از شوینده‌ها ناپدید شود.

همچنین تونرها به پاک کردن باقی مانده آلودگی یا باکتری‌های باقی مانده روی پوست بعد از مرحله اول تمیز کردن آن کمک زیادی می‌کنند و اگر ترکیبات آبرسان داشته باشند، می‌توانند رطوبت از دست رفته را هم به پوست افراد بازگردانند.

مزایای استفاده از تونر

در ادامه این مقاله به برخی از کارکردها و مزایای مهم تونرها اشاره کوتاهی خواهیم داشت:

  • تنظیم کردن PH پوست صورت
  • پاکسازی عمقی پوست صورت و از بین بردن باقیمانده مواد آرایشی و آلودگی های پوستی
  • دارای ویژگی تمیز کنندگی و قابض منافذ پوست
  • دارای قابلیت آبرسانی و تامین کنندگی رطوبت مورد نیاز پوست صورت
  • دارای خاصیت نرم کنندگی و روشن کنندگی پوست صورت
  • مکمل پاک کننده ها، ژل ها و فوم های شستشوی پوست صورت
  • دارای خاصیت لایه برداری و کنترل کنندگی چربی پوست

بیشتر بخوانید: فواید یخ برای پوست صورت

آیا می‌توان از تونر بعد از میسلار واتر استفاده کرد؟

 فقط زمانی می‌توان از تونر استفاده کرد که ابتدا پوست را با استفاده از شوینده صورت، به خصوص گزینه‌های قوی مثل انواع فوم و ژل شسته باشید. پس از این کار پوست به تونر نیازمند می‌شود تا تعادل ph خود را دوباره به دست بیاورد؛ اما بعد از میسلار واتر نیاز نمی‌باشد که حتما از تونر استفاده کنید چون خود میسلار واتر کمی شبیه به یک تونر عمل می‌کند و می‌تواند پوست را هیدراته هم کند. بنابراین به پ هاش پوست آسیبی وارد نخواهد کرد.

فواید تونر برای پوست

تفاوت میسلار واتر و تونر

اکنون می‌خواهیم به تفاوت این دو محصول بپردازیم.

  1. میسلار واترها دارای خاصیت پاک کنندگی پوست می‌باشند و باید قبل از شستشوی صورت  استفاده شوند، اما تونرها مکمل فرآیند پاکسازی پوست به شمار می‌روند و بعد از شستشوی صورت استفاده خواهند شد.
  2. میسلار واترها مواد آرایشی و آلودگی ها را از سطح پوست پاک می‌کنند اما پوست را به طور کلی پاکسازی نخواهند کرد. این در حالی است که تونرها باقیمانده مواد آرایشی، آلودگی ها و گرد و غبار را از سطح پوست پاک می کنند و پوست را به صورت عمقی تمیز می‌کنند.
  3. به طور معمول میسلار واترها به آبکشی نیاز دارند (اگرچه در برخی از مواقع نیازی به آبکشی وجود ندارد) و می توانند جایگزین ژل شستشو، فوم یا پاک کننده صورت شوند اما تونرها در آخرین مرحله پاکسازی پوست استفاده خواهند شد و نیازی به آبکشی ندارند.
  4. همچنین تونرها مکمل فرآیند پاکسازی پوست به شمار می‌روند و جایگزینی برای شوینده ها و پاک کننده ها نمی‌باشند. میسلار واترها دارای بافتی روغنی می‌باشند، اما تونرها بافت روغنی ندارند.

سخن پایانی

امروزه انجام مراقبت‌های روزانه، و پاکسازی پوست افراد از آلودگی های محیطی امری بسیار مهم و ضروری می‌باشد. اهمیت تمیز کردن و پاکسازی پوست به اندازه ای است که جزو مهم ترین و اساسی ترین مراحل رسیدگی به پوست به شمار می‌رود.

دلیل این امر این است که پوست در طول روز در معرض آلودگی‌های محیطی مختلفی قرار می‌گیرد که در صورت عدم انجام مراقبت های پوستی و پاکسازی، قطعا با مشکلات جدی مانند جوش های سرسفید و سرسیاه، جوش های زیر پوستی، لک، تیرگی و کدری و منافذ باز روبرو می شویم. با توجه به آنکه خانم‌ها از محصولات آرایشی در طول روز استفاده می‌کنند، پوست آن‌ها در معرض آلودگی های پوستی بیشتری قرار می‌گیرد و حتما به شستشو و پاکسازی نیاز دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *