آرایشی و زیبایی

ماندگاری ژل لب

با زیاد شدن سن، شرایط آب و هوایی نامناسب یا استفاده کردن از محصولات آرایشی و بهداشتی نامرغوب، پوست به مرور زمان دچار تغییراتی از جمله چین و چروک و افتادگی می‌شود. تزریق ژل و بوتاکس یکی از روش‌های علمی برای از بین بردن این چین و چروک‌ها می‌باشد و به کلاژن‌سازی پوست کمک می‌کند. 

نحوه تزریق ژل لب

نحوه تزریق ژل ،در مطلوب‌تر بودن و خطر کمتر تاثیر بسزایی دارد. پزشک معالج باید با شناخت دقیق و کافی‌ از ساختمان پوست و اجزای صورت بوتاکس را تزریق نماید. مقدار ژل تزریق شده و سطحی یا عمقی تزریق شدن آن، بستگی به نوع ماده استفاده شده و نتایج مورد دلخواه دارد.  ترکیبات هیالورونیک اسید به علت جذب آب زیاد در اطراف خود و افزایش حجم حاصل از این امر به حجم کمتری از ژل نیازمند است. بنابراین پس از بی‌حس کردن موضع و اطمینان دادن به بیمار، توصیه می‌شود محل تزریق با محلول ضد میکروبی یا الکل تمیز شود.

ماندگاری ژل لب

سپس به وسیله سرنگ مخصوص و سوزن‌هایی ظریف با زاویه‌ای‌ تنظیم شده مقدار دقیقی‌ از دارو در یکی‌ از لایه‌های پوستی و یا زیرپوستی به نواحی مختلف در سر و صورت تزریق می‌شود که این نواحی شامل دور چشم ها،گونه ها، چین های دور دهان در خلال لبه فک ، لب ها و پیشانی می‌باشند.

ماندگاری ژل لب چقدر است؟

تزریق ژل لب که این روزها طرفداران زیادی دارد جزو اقداماتی در حیطه پوست و زیبایی به شمار می‌رود که برای افزایش حجم و فرم بهتر لب‌ها انجام می‌شوند. تاثیر این ژل‌ها به طور متوسط 6 الی 18 ماه ماندگاری دارد. فیلرهای لب متعددی در بازار وجود دارند که به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) رسیده و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارد و از دوام متفاوتی هم برخوردار می‌باشند. در تزریق ژل لب از ژل‌های پوستی همچون هیالورونیک اسید استفاده می‌شود تا حجم لب‌ها افزایش پیدا کند. هیالورونیک اسید ماده ای است که به صورت طبیعی در بدن همه انسان وجود دارد و جایگزین کلاژن خواهد شد. این ژل‌ها به دلیل ایمنی و ماندگاری بالا به عنوان یک فیلر مناسب در بین افراد شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: نکات مهم درباره پیرسینگ لب

ماندگاری تزریق ژل لب

یکی از مواردی که بعد از تزریق ژل و شکل گرفتن فرم لب اهمیت دارد، ماندگاری آن است. تزریق ژل روشی موقتی و غیر دائمی می‌باشد. البته در گذشته ژل های دائمی بسیار رواج داشت که به دلیل عوارض آن دیگر مورد استفاده افراد قرار نمی‌گیرد و ژل های موقتی از بهترین گزینه‌ها برای افزایش حجم محسوب می‌شوند. ماندگاری تزریق ژل لب به عوامل متعددی بستگی دارد که عبارتند از:

  •  تکنیک پزشک در تزریق
  •  مراقبت‌های پس از تزریق ژل لب
  •  نوع و برند ژل
  •  ژنتیک
  •  سبک زندگی

تزریق ژل لب و ماندگاری آن

عوارض تزریق ژل لب

واکنش های آلرژیک به اسید هیالورونیک که به طور طبیعی در سطح پوست پیدا می‌شود بسیار نادر می‌باشند. اما می تواند یک توده (به نام گرانولوما) ایجاد کند. ژل تزریق لب اسید هیالورونیک می تواند در صورت تزریق در قسمت اشتباه از پوست باعث ایجاد توده‌هایی در بدن شود، مثل این که به اندازه کافی در عمق پوست تزریق نشود.

این توده ها را می توان با هیالورونیداز نیز درمان کرد. یکی از عوارض تزریق ژل لب مسدود کردن رگ‌های خونی می‌باشد. این امر باعث می شود جریان خون به لب کاهش پیدا کند. در نهایت می تواند به بافت لب آسیب برساند.

سخن پایانی

لب یکی از قسمت های مهم صورت است که با افزایش سن حجم لب کم خواهد شد، ارتفاع لب کاهش پیدا می‌کند و بر جستگی آن در صورت کاهش می یابد. تزریق ژل لب می تواند برای رفع این تغییرات و زیبایی صورت بسیار مفید واقع شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *