مراقبت و سلامتی, آرایشی و زیبایی

خواص بی‌نظیر گلیسیرین برای پوست

امروزه‌ محصولات آرایشی و بهداشتی بسیاری در بازار وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای بهبود وضعیت پوست بدن استفاده نمود؛ بسیاری از این محصولات حاوی مواد نگهدارنده و غیر طبیعی می‌باشند که ممکن است در درازمدت به بافت پوست آسیب برسانند.

از جهتی، مواد طبیعی زیادی هم وجود دارند که می‌توان با استفاده از آن‌ها به سلامت پوست کمک کرد. یکی از این مواد طبیعی، گلیسیرین است. خواص گلیسیرین برای چروک صورت از جمله مباحثی است که از دیرباز از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

گلیسیرین چیست؟

گلیسیرین ماده‌ای طبیعی و پرخاصیت است که با استفاده از آن می‌توان به سلامت بافت پوست کمک کرد. گلیسیرین، مایعی بی‌رنگ و بی‌بو و با طعمی شیرین است که حجم غلظت و پایداری ثابتی دارد. از این ماده طبیعی و بی‌رنگ به عنوان یک منبع اصلی برای ساختن انواع صابون‌های گیاهی استفاده می‌شود.

بیشتر محصولات بهداشتی که از خواص عصاره گلیسیرین برخوردار می‌باشند هم قیمت بالاتری دارند و هم باعث حفظ سلامت پوست می‌شوند. نکته حائز اهمیت این است که از آن هم می‌توان به صورت جداگانه استفاده نمود و هم می‌توان از خواص آن به عنوان یک عصاره موجود در محصولات استفاده کرد.

خواص گلیسیرین برای پوست

گلیسیرین و حفظ رطوبت مورد نیاز پوست

از جمله ویژگی‌های گلیسیرین امکان تأمین کردن آب و رطوبت مورد نیاز بافت پوست و مو است که با ترکیب شدن آن با مقداری آب می‌تواند اثربخشی بیشتری داشته باشد. برای تأمین کردن رطوبت مو و پوست خود و برای درخشان کردن این بافت‌های حساس، می‌توان مقداری گلیسیرین را با آب ترکیب کرده و آن را به نواحی مورد نظر پوست آغشته کرد.

این ترکیب می‌تواند به صورت مستقیم بر روی بافت کوتیکول پوست و مو تأثیر گذار باشد و در آخر، به درخشان شدن و جوان‌سازی بافت‌ پوست کمک خواهد کرد. از جهتی به خاطر این که گلیسیرین می‌تواند باعث به تعادل رسیدن مقدار PH پوست شود، اکثر کارشناسان از آن به عنوان یک تونر بسیار مناسب یاد می‌کنند. گلیسیرین با به تعادل رساندن مقدار PH سطح پوست،می‌تواند آسیب‌های شدید را به حداقل رسانده و لک یا سیاهی را به طور کل از بین خواهد برد.

برای اثر بخشی بیشتر گلیسیرین و به تعادل رساندن PH آن ، می‌توان مقدار مورد نظر از مایع گلیسیرین را با 2 قاشق غذاخوری گلاب ترکیب کرد و سپس آن را در یک بطری اسپری بریزید؛ سپس می‌توان هر شب قبل از خواب، این ترکیب جادویی را روی نواحی مورد نظر پوست اسپری کرد.

خواص گلیسیرین برای چروک پوست صورت و دور چشم

گلیسیرین به خاطر برخورداری از خواص نرم‌کنندگی مرطوب‌کنندگی، بهترین گزینه برای رفع چین‌وچروک‌های صورت و دور چشم می‌باشد. بافت پوست نواحی صورت در بخش دور چشم، بیش‌تر از نواحی دیگر بدن دچار چین‌وچروک می‌شوند.

محصولات بهداشتی و مراقبت پوستی موجود در بازار، دارای مواد شیمیایی و نگهدارنده‌ای هستند که ممکن است در درازمدت باعث ایجاد مشکلاتی برای افراد شوند؛ بنابراین گلیسیرین به عنوان بهترین گزینه برای رفع چین‌وچروک‌های پوستی و پیری زودرس شناخته می‌شود.

از خواص گلیسیرین برای چروک پوست صورت می‌توان به جوان‌سازی، شادابی و همچنین پدید آمدن یک بافت سالم اشاره نمود. نباید از یاد برد که گلیسیرین دارای مقادیر بسیار قابل توجهی از ویتامین E است که به صورت اختصاصی برای بهبود وضعیت بافت پوست انسان استفاده می‌شود.

اگر گلیسیرین به صورت خالص تهیه شود، بهتر است یک قاشق چایخوری ویتامین E مایع را هم با آن ترکیب کرده تا به یک عصاره شگفت انگیز تبدیل شود. در ادامه، این ترکیب جادویی از گلیسیرین و ویتامین E را به آرامی در نواحی دور چشم و صورت ماساژ داده و برای مدت‌زمان 15 دقیقه روی پوست باقی نگه دارید. 

بیشتر بخوانید: تفاوت لایه برداری و اسکراب پوست

خواص گلیسیرین برای پوست و مو

خوب است که بدانید، علاوه بر پوست، از گلیسیرین می‌توان برای بهبود بخشیدن به وضعیت ناخن‌ها و موهای سر هم استفاده نمود. خواصی که در گلیسیرین وجود دارد سبب می‌شوند رطوبت مورد نیاز کف سر هم تأمین شود تا بستری مناسبی برای رشد مجدد موها یا تقویت ریشه و فولیکول مو پدیدار شود. اشاره به این نکته هم حائز اهمیت است که گلیسیرین دارای محتویاتی بهتر و بسیار سالم‌تر از کرم‌های موجود در بازار می‌باشد و از این بابت، طرفداران زیادی دارد.

گلیسیرین و فواید آن برای پوست

برخلاف ظاهر گلیسیرین، این ماده دارای میزان چربی متعادلی می‌باشد و همین ویژگی باعث می‌شود از آن بتوان به عنوان یک جایگزین ایده‌آل برای انواع محصولات بهداشتی موجود در بازار استفاده نمود. اکثر محصولات بهداشتی و مراقبت پوستی چربی بسیار بالایی دارند و برای بهبود وضعیت پوست‌های چرب باید از خرید آن‌ها صرف نظر نمود. می‌توان از گلیسیرین  برای بهبود وضعیت پوست‌های چرب هم استفاده کرد.

خواص گلیسیرین برای چروک صورت و درمان بیماری‌های پوستی

بیماری‌های پوستی شایع، مثل اگزما، خشکی، پوسته‌پوسته شدن یا زبری با استفاده منظم و روزمره گلیسیرین قابل حل می‌باشند. خوب است بدانید گلیسیرین به عنوان اثربخش‌ترین دارو برای حل این مشکل تولید می‌شود و با استفاده از آن می‌توان مشکل زبری پوست را به خوبی حل نمود.

از گلیسیرین به عنوان یک ماده ضدعفونی‌کننده نیز یاد می‌شود. برخلاف مواد و محصولات آرایشی و بهداشتی که باعث تحریک شدن بافت پوست می‌شوند، گلیسیرین می‌تواند به صورت طبیعی روی پوست تأثیر گذار باشد  از یک صابون یا محصول مراقبت پوست بهتر عمل کند.

بسیاری از برندهای آرایشی بهداشتی و مراقبت پوستی به خواص گلیسیرین برای چروک صورت و رفع بیماری‌های پوستی پِی برده‌اند و از آن برای تولید لوسیون‌های تخصصی خود استفاده می‌کنند. این لوسیون‌ها می‌توانند علائم ناشی از بیماری‌های مقاوم به درمان مثل پسوریازیس و اگزما را کاهش دهند.

سخن پایانی

داشتن پوست و مویی سالم و زیبا بدون رسیدگی و مراقبت ممکن نمی‌باشد. این مسئله مهم نیز جز با استفاده از محصولات مناسب بی‌ضرر انجام پذیر نمی‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *