مراقبت و سلامتی

نکات مهم بعد از استفاده از ماسک‌‌ صورت

امروزه اصول مراقبت پوستی مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. بنابراین محصولات مرتبط با مراقبت های پوستی با تنوع بسیار بیشتری در بین مردم تولید می‌شوند. ماسک‌های صورت از جمله پرطرفدارترین محصولات مراقبت پوستی به شمار می‌آیند. این محصولات در انواع مایع، لاتکس، ورقه‌ای، رسی و … موجود می‌باشند. ماسک‌های صورت مزایای بسیار زیادی برای شادابی و زیبایی و سلامت پوست دارند.

مزایای استفاده از ماسک صورت

پژوهش‌های انجام شده متخصصان درباره‌ عملکرد ماسک‌های صورت، نشان داده‌اند که این محصولات به جذب چربی و سموم اضافی پوست کمک خواهند کرد. همچنین با پاکسازی عمقی منافذ پوست افراد، از مسدودیت آنها جلوگیری می‌کنند و باعث کاهش التهابات پوستی نیز می‌شوند.

ماسک‌های صورت طبق فرمولاسیون خود، ممکن است دارای مواد آنتی اکسیدان، آنزیم‌، مواد مغذی و دیگر ترکیبات فعال باشند. می‌توان با توجه به جنس و نیازهای اختصاصی پوست، از انواع مختلف ماسک صورت استفاده کرد. ماسک صورت با دو هدف کلی در روتین‌های مراقبت پوست مورد استفاده قرار خواهد گرفت:

  1.  رفع نواقص و بهبود مشکلات پوستی
  2.  تامین مواد مغذی مورد نیاز پوست و تقویت سلولی

ماسک صورت

نحوه استفاده از ماسک صورت

بعد از آشنایی با انواع ماسک صورت و کاربرد آنها، می‌توان با خیالی آسوده به سراغ فوت و فن مصرف این محصولات شگفت انگیز رفت. استفاده از ماسک صورت ممکن است بسیار ساده به نظر بیاید اما نکات تخصصی و بسیار مهمی وجود دارد که در صورت رعایت آنها، می‌توان قدرت عملکرد ماسک را افزایش داد.

  • در قدم اول پوست را بشویید

پوست ما در طول روز در معرض انواع آلودگی‌های محیطی فراوانی قرار می‌گیرد. این امر، باعث مسدودیت منافذ پوستی و ایجاد جوش و آکنه می‌شود. استفاده از ماسک صورت در این شرایط فایده ای برای افراد ندارد، بلکه ممکن است سلامت پوست را نیز به خطر بیندازد. به همین خاطر توصیه می‌شود پیش از هر اقدامی، پوست را با شوینده مناسب و ملایمی بشویید.

  • تونر را فراموش نکنید

تونرها می‌توانند پوست را برای پذیرش مواد مغذی موجود در ماسک آماده کنند. آنها قدرت پاک کنندگی را افزایش می‌دهند و منافذ پوست را به صورت عمقی تمیز می‌کنند. علاوه بر این، تونرها دارای خاصیت آبرسانی و تقویت کنندگی نیز هستند. برای استفاده از تونر، نیاز به یک تا دو پد مخصوص یکبار مصرف داریم.

ابتدا مقداری از تونر را روی پد میریزم تا به خوبی مرطوب شود. حالا پد را به آرامی روی تمام قسمت‌های صورت ماساژ می‌دهیم تا تمام آلودگی‌ها از بین بروند. در این مرحله بهتر است روی نواحی پیشانی و خط فک تاکید بیشتری داشته باشیم؛ زیرا بیش از سایر نواحی صورت آلودگی را جذب می‌کنند.

  • ماسک مورد نظر را استفاده نمایید.

بعد از اینکه صورت را با تونر به خوبی پاک و تمیز کردید، پوست شما برای استفاده از ماسک صورت آماده است. اگر قصد دارید از انواع ماسک‌های رسی، ژله‌ای یا کرمی استفاده کنید، بهتر است به سراغ قلم ماسک بروید. به کمک قلم ماسک، مقدار مناسبی از ماسک را بردارید و آن را روی تمام قسمت‌های صورتتان بمالید و پخش نمایید.

 در صورتی که می‌خواهید از انواع ماسک‌های لاتکسی و ورقه‌ای استفاده نمایید، ابتدا ماسک را از بسته بندی خارج نمایید. سپس نقاب را روی پوستتان بگذارید و به آرامی آن را مرتب کنید. در صورت امکان، می‌توانید به کمک جید رولر یا گواشا، صورتتان را ماساژ دهید. این تکنیک به جذب مواد مغذی ماسک ورقه‌ای کمک می‌کند و عملکرد آن را بهبود می‌بخشد.

  • صورتتان را بشویید

 اجرای این مرحله تا حد زیادی به ماسک مورد استفاده افراد بستگی دارد. اگر از انواع اسکراب‌های رسی، حباب دار، کرمی و … استفاده می‌نمایید، می‌توان بلافاصله بعد از اتمام زمان ماسک، آن را از روی صورت‌ شست. در این مرحله، توصیه می‌شود تا حد امکان از آب ولرم برای شستشوی صورت استفاده نمایید. چون آب داغ ممکن است باعث التهاب و تحریک پوست شود. آیا بعد از استفاده از ماسک ورقه‌ای صورت را بشوییم یا نه؟! سال‌ها است که در دنیای زیبایی و مراقبت پوستی این سوال مورد بحث قرار گرفته است.

ماسک ورقه‌ای شامل روکشی از جنس لاتکس و الیاف است که دارای مواد مغذی بسیاری می‌باشد. همچنین خوب است بدانید مایع موجود در بسته‌های ماسک ورقه‌ای، معمولا دارای انواع سرم‌های پوستی می‌باشندکه به صورت روزانه از آنها استفاده می‌شود.

حالا برای رسیدن به جواب این سوال که بعد از گذاشتن ماسک ورقه ای صورت را بشوییم یا خیر، کافی است به روتین مراقبت روزانه خود توجه بیشتری نماییم. شما بعد از مصرف سرم‌های پوستی گران قیمت، پوست را می‌شویید؟ معلوم است که نه! سرم‌ها برای بهبود مشکلات پوستی و تکمیل عملکرد خود، به زمان کافی نیازمند هستند. ماسک‌های ورقه‌ای نیز همین نقش را در روتین مراقبتی پوست دارند.

بنابراین، بعد از مصرف ماسک ورقه‌ای نباید پوست را شست. تنها کافی است نقاب ماسک را از روی پوست بردارید. سپس مواد باقی مانده روی صورت را کمی ماساژ داده تا کاملا جذب پوست شود.

  • نقش مرطوب کننده‌ها را جدی بگیرید.

پس از شستشوی صورت یا برداشتن ماسک‌های ورقه‌ای، کار شما تموم نمی‌شود، پوست شما سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌های فعال می‌باشد. استفاده از مرطوب کننده‌ها در این مرحله مهم، امری بسیار هوشمندانه برای بهبود عملکرد بهتر ماسک صورت به شمار می‌رود. زیرا مرطوب کننده، می‌تواند سد لیپیدی پوست را تقویت نماید و از این طریق مواد مغذی را در منافذ پوستی حبس کند.

انواع ماسک صورت

نکات مهمی که هنگام استفاده از انواع ماسک باید دانست:

 ماسک را بیش از حد روی پوست نگه ندارید. بسیاری از افراد این تصور را دارند هرقدر ماسک را بیشتر روی پوست بگذارند، بیشتر از خواص آن بهره‌مند می‌شوند. در حالی که مواد مغذی و اکتیوهای موجود در ماسک، عملکرد محدود و مشخصی دارند. بعد از آن، ماسک کارکرد خود را از دست داده و شروع به بازجذب مواد مغذی از پوست خواهد کرد.

بنابراین، توصیه می‌شود ماسک را مطابق با مدت زمان تعیین شده روی بسته بندی محصول استفاده کنید. تا حد امکان از دست و انگشت برای استفاده از ماسک کمک نگیرید. پد ماسک، لیسه آرایشی و قلم ماسک می‌توانند امکان انتقال آلودگی را به حداقل برسانند. بهتر است تا جای ممکن چند ماسک مختلف را در طول هفته برای رفع مشکلات پوستی خود استفاده نمایید. استفاده مداوم از یک نوع ماسک، ممکن است باعث بی‌اثر شدن عملکرد آن شود.

سخن پایانی

یکی از بهترین راهکارها برای داشتن پوستی سالم و شاداب استفاده از ماسک صورت می‌باشد. امروزه با وجود انواع گوناگون ماسک ها به دلیل سهولت در استفاده مورد استقبال بیشتری در بین خانم‌ها قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *