مراقبت و سلامتی

فواید ماسک ذغالی برای پوست

در سال های اخیر، زغال تبدیل به یکی از ترکیبات پرطرفدار در محصولات بهداشتی شده است و به همین دلیل شاید افراد کمتری نام ماسک زغال، صابون زغال، شوینده زغال و خمیر دندان زغالی را شنیده باشند.

زغال فعال موجود در ماسک زغال چیست؟

زغالی که ما همیشه از آن استفاده میکنیم  در واقع زغال فعال شده در چوب طبیعی می‌باشد. زغال چوب فعال، مدت زمان زیادی است که به عنوان ماده‌ای ارزشمند شناخته شده است. توانایی زغال فعال در جذب سموم و آلاینده‌ها، آن را به ترکیبی مهم و پرکاربرد تبدیل کرده است.

تا چندی پیش، زغال فعال در تولید محصولات بهداشتی و بیمارستانی کاربرد زیادی داشت. اما در سال‌های اخیر، استفاده از آن در محصولات پوستی رواج پیدا کرده است. خاصیت پاک کنندگی ملایم و موثر زغال فعال و قدرت آن در کنترل چربی طبیعی پوست، این ماده را به گزینه ای ایده‌آل و مناسب برای تولید محصولات مراقبت پوست تبدیل کرده است.

فواید ماسک ذغالی

زغال فعال استفاده شده در محصولات مراقبت پوستی، اغلب با اصطلاح Pure Active که طیفی از زغال فعال فشرده شده است شناخته می‌شود. زغال Pure Active، دارای ذرات فعال و بسیار قدرتمندی می‌باشد که در انواع ماسک، اسکراب، شوینده، سرم و … استفاده می‌شود.

فواید بهره مندی از ماسک زغالی

ماسک زغالی باعث جلوگیری از ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست صورت می‌شود.‌‌ زغال فعال میزان گردش خون را بالا برده و با افزایش تحریک رشته های ساخت کلاژن و الاستین پوست، باعث از بین رفتن چین و چروک های صورت خواهد شد.

  • بهره‌مندی از خاصیت سم زدایی

پوست صورت و بدن در طول روز در معرض آلودگی های محیطی مختلفی قرار می‌گیرد که این عوامل باعث انسداد منافذ و ایجاد جوش و آکنه می‌شوند. زغال فعال با بهره مندی از خاصیت سم زدایی، سموم و آلودگی های پوستی را برطرف خواهد کرد و پوست را پاکسازی می‌کند.

  • مقابله با ترشح چربی در پوست

افرادی که پوست چرب دارند همیشه از ترشح بیش از حد چربی در پوست صورت خود احساس  ناراحتی می کنند. استفاده از محصولات حاوی زغال فعال، باعث کاهش میزان ترشح چربی و برق اضافی پوست کمک می‌شود و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می کند. استفاده از این ماسک زغالی به ویژه در فصل تابستان، میزان ترشح چربی در پوست را به شدت کاهش داده و با مات کردن پوست، افراد دارای پوست چرب را در دستیابی به نتیجه دلخواه یاری خواهد کرد.

  • پاکسازی عمقی پوست صورت با ماسک زغال

زغال فعال با پاکسازی عمقی منافذ، حذف آلودگی ها و جذب چربی های اضافی، پوست را به صورت کامل پاکسازی خواهد کرد و باعث افزایش لطافت و درخشان شدن پوست خواهد شد. این ماسک با نفوذ کردن به منافذ پوست، مانند یک آهنربا عمل کرده و آلاینده های پوست را به سمت خود جذب می نماید. بنابراین منافذ پوست را از میکروب، آلودگی و باکتری پاک می‌کند و از بسته شدن منافذ و ایجاد آکنه جلوگیری خواهد کرد.

  • روشن کردن پوست صورت

ماسک زغالی آلودگی های پوستی صورت را برطرف می کند و پوست را به طور کامل پاکسازی می کند. در نتیجه در صورتی که پس از شستشوی صورت همچنان حالت کدری و خستگی در پوست وجود داشته باشد، می توان برای کاهش تجمع آلودگی های پوستی خود از ماسک زغال کمک گرفت. این کار باعث تنفس بهتر پوست می شود و پوست را به خوبی روشن خواهد کرد.

  • لایه برداری پوست صورت

اگر از ماسک زغالی استفاده شود با استفاده از این محصول در واقع پوست صورت لایه برداری می‌شود. ماسک های زغالی علاوه بر روشن کردن پوست، سلول های مرده را از سطح پوست جدا می سازند و به افزایش شفافیت و روشنی پوست کمک می کنند.

  • بهره‌مندی از خاصیت آنتی باکتریال و ضدالتهابی

یکی از خوبی های ماسک زغالی فعال محسوب می‌شود، که خاصیت ضدالتهابی آن برای پوست است که می تواند به التیام و تسکین التهابات پوستی ناشی از گزش حشرات کمک کند.

ماسک ذغالی و خواص آن

  • درمان جوش‌های سر سیاه با ماسک زغال

این محصول از بروز عواملی نظیر سبوم اضافی، انسداد منافذ و تجمع آلودگی که باعث ایجاد جوش های پوستی می شوند جلوگیری می کنند. این ماسک ها همچنین باعث خشک شدن جوش می شوند و راهکاری مناسب برای درمان جوش های سرسفید و سرسیاه به حساب می آیند.

بیشتر بخوانید:  تفاوت لایه برداری و اسکراب پوست

مراحل استفاده از ماسک زغال

قبل از استفاده از ماسک، صورت خود را با شوینده ای مناسب بشویید تا سطح پوست از آلودگی ها پاک شود. نکته حائز اهمیت این است که پیش از استفاده از هر نوع ماسک زغالی، چه بافت آن کرمی باشد چه نقابی، پوست صورت تان باید تمیز باشد.

  • نحوه استفاده از ماسک زغالی با بافت کرمی

پس از تمیز کردن پوست، لایه ضخیمی از ماسک را بر روی آن قرار دهید. اگر این ماسک مدت زیادی بر روی پوست باقی بماند می تواند باعث خشکی و التهاب پوست شود. از آنجایی که برخی از ماسک های کرمی بعد از خشک شدن باید شسته شوند. بعد از استفاده از ماسک حتما پوست را باید با آب ولرم شست تا ماسک روی پوست باقی نماند.

  • نحوه استفاده از ماسک زغالی نقابی

اگر ماسک صورت نقابی باشد، آن را پس از تمیز کردن صورت بر روی پوست قرار بدهید که در این حالت چشم ها و لب شما بیرون قرار می گیرد. 

سخن پایانی

استفاده کردن از شوینده‌های آبرسان اول صبح و کرم‌های ضد پیری و شاداب کننده آخر شب، از روتین روزانه از روند مراقبت پوستی ما محسوب می‌شود. به همین دلیل هم، استفاده از محصولات مراقبت پوستی در بین مردم رواج یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *