آرایشی و زیبایی

نکات مهم درباره پیرسینگ لب

در دنیای امروزی پیرسینگ لب یکی از انواع پرطرفدار جهت سوراخ کردن بدن محسوب می‌‌شود. در این متد یک سوراخ در لب بالا یا پایین ایجاد شده و یک حلقه یا گل میخ تزیینی در آن قرار می‌گیرد. البته در پیرسینگ لب مدل‌های فیک یا بدون سوراخ نیز وجود دارد که در آن جواهر پیرسینگ بدون نیاز به سوراخ کردن روی لب قرار‌ داده می‌شود. هر چقدر هم که مدل‌های جواهرات لب جذاب باشند، اما میزا است پیش از سوراخ کردن لب‌ها نکاتی را درباره‌ی این امر‌ کسب نمود.

پیرسینگ لب چیست؟

همانطور که گفته شد، پیرسینگ لب یکی از جذاب‌ترین متد‌های زیبایی چهره است که هم مورد استفاده خانم‌ها و هم آقایان قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که پیرسینگ لب دارای انواع مختلفی بوده و هرکس می‌تواند استایل مورد نظر خود را برای لب‌های خود انتخاب نماید. همچنین این تکنیک در دسته روش‌های نیمه تهاجمی قرار گرفتخ و با درد بسیار کمی همراه است. میزان درد در زمان انجام این متد، بسته به تحمل هر فرد متفاوت است.

پرسینگ لب و زیبایی آن

ترتیب انجام پیرسینگ لب

انجام پیرسینگ لب شاید از نظر برخی افراد ساده به نظر آید اما باید به این نکته توجه داشت که به هیچ عنوان این کار را نباید انجام داد. توصیه می‌شود دیش از انجام پیرسینگ در لب‌ها، جهت ضد عفونی کردن از محلول آنتی باکتریال استفاده شود؛ چرا که این امر سبب شده تا به عفونت‌های باکتریایی مبتلا نشوید. سوزن‌های ویژه سوراخ کردن بسیار نازک بوده و قطر ½ میلیمتر دارند. اغلب متخصصان زیبایی به جای سوزن از انژیوکت جهت سوراخ کردن استفاده می‌کنند.

زمانی که پزشک پیرسینگ را انجام می‌دهد، میبایست لب‌ها به سمت بالا کشیده شوند تا سوراخ به درستی ایجاد شود. سوراخ را از یک سمت بافت لب تا انتها انجام نمی‌گیرد و بعد از اینکه سوزن را به نصفی از بافت وارد شد، آن را خارج کرده و از قسمت پشتی بافت لب ادامه کار را انجام می‌شود تا قطر سوراخ از هر طرف یکسان باشد. بعد از آن با عبور وسیله ویژه از بافت لب در نقاط خاصی که احتمال آسیب عروق و اعصاب لب وجود نداشته باشد، پیرسینگ جای‌گذاری می‌شود.

مراقبت‌های پس از پیرسینگ

  • به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت غذا و نوشیدنی‌های خیلی گرم نخورید.
  • برای یک هفته، بعد از هر وعده غذایی از دهان شویه استفاده کنید.
  • حداقل به مدت ۲۸ روز پیرسینگ خود را برای تعویض، خارج نکنید.
  • روزانه دوبار پیرسینگ را در جهات مختلف بچرخانید.
  • به مدت ۲۴ ساعت دوش نگیرید.

آیا پیرسینگ لب با درد همراه است؟

مقدار درد ناشی از این امر به نوع سوراخ کردن بافت لب و آستانه تحمل درد افراد وابسته بوده اما با استفاده از بی‌حسی تا حد ممکن درد کاهش میابد. ممکن است زیباجو پس از پایان این فرآیند و از بین رفتن اثر بی‌حسی با کمی ناخوشی در ناحیه لب‌های خود مواجه شود که بعد از مدتی این حس‌ ناخوشایند رفع می‌شود.

پرسینگ لب

انواع پیرسینگ لب

لازم به ذکر است که سوراخ کردن لب دارای انواع مختلفی است که تعدادی از آن‌ها نسبت به سایر مدل‌ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، که به عبارت زیرند:

  • پیرسینگ لبرت

پیرسینگ لبرت در مرکز میانی لب پایین جای گذاری می‌شود. به طور معمول از وسایلی اعم از نگین میخی و جواهرات میله‌ای شکل در این ناحیه استفاده می‌شود.

  • پیرسینگ مدوسا

این‌ نوع پیرسینگ در فرو رفتگی بالای لب در نزدیکی زیر تیغه بینی صورت می‌گیرد، البته ناگفته نماند که بسیاری از افراد مایلند تا این سوراخ را به جای فرورفتگی بالای لب، در اطراف لب ایجاد کنند.

  • پیرسینگ مونرو

پیرسینگ مونرو که زیاد میان افراد مشاهده می‌شود، در سمت چپ لب بالایی صورت می‌گیرد. در این نوع سوراخ ایجاد شده، از وسایل تزئینی بزرگ همچون نگین‌های بزرگ و یا میله منحنی استفاده می‌کنند.

  • پیرسینگ مدونا

این پیرسینگ در میان بانوان طرفدار بسیاری دارند، در سمت راست لب بالایی قرار می‌گیرد. برای این نوع سوراخ، فرد می‌تواند از وسایل بزرگتر و میله‌های منحنی تقریبا بزرگ استفاده کنند.

  • پیرسینگ فیلتروم

پیرسینگ فیلتروم اغلب بسیار پرطرفدار بوده که اکثر بانوان از آن استفاده می‌کنند. این سوراخ در فرورفتگی بالای لب صورت می‌گیرد و برای آن از وسایل بسیار ریز استفاده می‌کنند.

سخن پایانی

امروزه استفاده از پیرسینگ‌های گوناگون جهت زیبایی بدن می بسیار رایج است. با استفاده از انواع پیرسینگ میتوان بر زیبایی خود افزود. استفاده از پیرسینگ در میان هردو آقایان و بانوان رایج است. این امر در صورت رعایت نکردن اصول آن ممکن است با عوارضی همراه باشد.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *