دسته‌بندی نشده

لیفت بینی راهی جادویی برای زیبایی بینی بدون نیاز به جراحی

لیفت بینی راهی جادویی برای زیبایی بینی بدون نیاز به جراحی؛ یکی از روش‌های پیشرفته و کم‌تهاجم برای بهبود و شکل‌دهی بینی، فرایند لیفت بینی است. این روش به افراد این امکان را می‌دهد که با استفاده از یک روند درمانی ساده و کوتاه، بدون نیاز به جراحی سنتی، تغییرات مطلوبی در ظاهر بینی خود ایجاد کنند. در این فرآیند، نخ‌های ویژه زیر پوست بینی قرار می‌گیرند تا به اصلاح فرم بینی و تغییر حجم کمک کنند.

منظور از لیفت بینی چیست؟

بینی ممکن است دارای مشکلات مختلفی باشد که شامل افتادگی، انحراف، سرپایین بودن آن، قوز، مشکلات تنفسی یا شکستگی بینی می‌شود. روش لیفت بینی به عنوان یک روش غیرجراحی، می‌تواند به حل بسیاری از این ایرادات ظاهری بینی کمک کند و به بینی شکل و شمایل مناسبی بدهد. یکی از مزایای بزرگ لیفت بینی این است که در اغلب موارد بدون نیاز به جراحی انجام می‌شود. با این حال، در برخی موارد، نیاز به جراحی وجود دارد که این امر با مشاوره پزشک مشخص خواهد شد. به طور کلی، این روش می‌تواند به طور چشمگیری به تناسب و هماهنگی بین بینی و سایر قسمت‌های صورت کمک کند.

منظور از لیفت بینی چیست؟

آشنایی با روش‌های مختلف برای لیفت غیر جراحی بینی

لیفت بینی را می‌توان به دو دسته با جراحی و بدون جراحی تقسیم کرد. در روش‌های بدون جراحی، بیمار بی‌هوش نمی‌شود و عمل به صورت سریع انجام می‌شود، بدون ایجاد زخم آشکار بر روی بینی. ماندگاری این روش‌ها معمولاً کمتر از روش‌های جراحی است، اما مناسب برای افرادی است که از جراحی هراس دارند:

  • لیفت بینی با تزریق ژل

استفاده از روش لیفت بینی با تزریق ژل برای افرادی مناسب است که تمایل دارند به برطرف کردن افتادگی‌های بینی با رفع ‌زخم‌های روی آن. این روش همچنین برای کسانی که غضروف‌های بینیشان کمی بیرون زده است، مناسب است تا بیرون‌زدگی‌ها را بهبود دهد و شکل یکنواختی به بینی بدهد. لیفت بینی با تزریق ژل به وسیله تزریق ژل یا فیلرهای پوستی به نواحی مختلف بینی انجام می‌شود، و نتایج آن با توجه به نوع ژل استفاده شده، سن بیمار و بافت پوست، معمولاً بین یک تا یک و نیم سال می‌تواند دوام داشته باشد.

  • لیفت بینی با نخ

یکی از روش‌های غیرجراحی برای لیفت بینی، استفاده از نخ‌های کوچک درون بینی است که معمولاً برای یک تا دو سال تاثیر می‌گذارند و پس از آن نیاز به ترمیم دارند. در این روش، پزشک با استفاده از نخ‌های بخیه و با ضخامت 0.12 میلی‌متر، بر اساس شکل و شرایط بینی شما، برای اصلاح فرم بینی اقدام می‌کند. این نخ‌ها، از جنس‌های مختلفی نظیرگاگ، پیدواو، پلیکولید یا هوریکان می‌توانند باشند و به طور طبیعی در بدن جذب می‌شوند؛ بنابراین نتایج آن‌ها دائمی نیستند.

لیفت بینی با نخ پیدواو به عنوان یکی از جدیدترین روش‌ها شناخته می‌شود و در برخی موارد نتایج آن ممکن است با جراحی مقایسه شود. این روش از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند و عمل اغلب در حدود 15 دقیقه به طول می‌انجامد، بدون نیاز به بستری در بیمارستان یا خانه. بلافاصله پس از عمل، شما می‌توانید به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهید، با این وجود باید به خوبی مراقبت کنید و از فعالیت‌های سنگین و ماساژ محکم بینی خودداری نمایید تا بهبودی کامل را تضمین کنید.

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله نحوه انجام عمل جراحی بینی با لیزر را نیز مطالعه نمایید.

آیا عمل لیفت بینی برای همه مناسب است؟

طریقه‌ی غیرجراحی برای لیفت بینی، به عنوان یک راه سریعتر و کم هزینه‌تر نسبت به روش جراحی، با خود محدودیت‌ها و نقاط ضعف به همراه دارد. این روش معمولاً برای بینی‌هایی که نیاز به اصلاحات کوچک دارند و تمایل به جراحی ندارند، مناسب است. با این حال، اگر مشکل شما از نظر عمق یا تنفس جدی باشد، ممکن است لیفت بینی نتایج مطلوبی برای شما نداشته باشد. این روش به‌طور موقتی است و پس از مدتی نیاز به تجدید مجدد دارد. به‌ طور کلی، افرادی که می‌خواهند با روشی سریعتر و کم‌هزینه شکل بینی خود را تغییر دهند، ممکن است به لیفت بینی روی آورند؛ با این حال باید به خاطر داشته باشند که نتایج آن ممکن است موقت بو‌ده و نیاز به مراقبت‌های بیشتری داشته باشد.

لیفت بینی بهتر است یا عمل بینی؟

جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی به‌طور کلی گزینه‌ی مناسبی است برای افرادی که می‌خواهند تغییرات دائمی و معناداری در ابعاد، شکل و عملکرد بینی خود ایجاد کنند. آیا پس از استفاده از فیلر بینی می‌توان جراحی انجام داد؟ بهتر است که بعد از حل کامل فیلرها، با جراح زیبایی بینی مشورت کنید. فیلرها معمولاً در یک سال حدوداً از بین می‌روند، بنابراین منصوح است که با پزشکی که فیلر را انجام داده است، در مورد زمان مناسب و امکان انجام لیفت بینی مشورت کنید.

مزایا لیفت بینی چیست؟

مزایای اصلی این روش شامل موارد زیر است:

  1. دوره نقاهت ندارد و بهبودی بسیار سریع خواهد بود.
  2. نتایج لیفت بینی فوراً پس از انجام آن قابل مشاهده هستند.
  3. هزینه این تکنیک نسبت به جراحی زیبایی بینی مناسب‌تر است.
  4. انجام آن بدون نیاز به بیهوشی و بدون عوارض جانبی آن صورت می‌گیرد.
  5. پس از انجام لیفتینگ بینی، فعالیت‌های روزمره را می‌توان بدون مشکل ادامه داد.

معایب لیفت بینی با نخ کدامند؟

نتایج لیفتینگ بینی با نخ موقتی معمولاً برای یک تا دو سال باقی می‌مانند. همانند هر روش زیبایی دیگر، این روش نیز ممکن است عوارض جانبی نظیر تورم، قرمزی، درد خفیف، کبودی و بی حسی موقت در ناحیه تزریق داشته باشد. باید توجه داشت که لیفت بینی با نخ برای افرادی که مشکلات تنفسی دارند یا قبلاً به جراحی بینی اقدام کرده‌اند، مناسب نیست. هزینه این روش ممکن است بسته به تخصص پزشک و منطقه زندگی شما متفاوت باشد.

سخن پایانی

لیفتینگ بینی یکی از روش‌های نوین برای اصلاح نواقص بینی بدون نیاز به جراحی است که در حال حاضر به عنوان یکی از جدیدترین روش‌های زیبایی شناخته می‌شود. این روش، به ویژه برای مشکلاتی مانند قوز بینی انجام می‌شود و در سال‌های اخیر، انقلابی در صنعت زیبایی به ارمغان آورده است. این متد نه تنها برای بهبود ظاهر بلکه برای بهبود برخی از مشکلات جسمانی نیز به کار می‌رود که این امر از گذشته یکی از بزرگترین دستاوردهای خود است.

لیفتینگ بینی، مانند دیگر روش‌های زیبایی، همراه با عوارض و تاثیرات جانبی خود بوده و پس از انجام عمل جراحی، معمولاً تغییراتی در شکل بینی مشاهده می‌شود. علاوه بر این مسائل، افراد باید به مراقبت‌های پس از عمل نیز بپردازند. در واقع شرایط فرد باید به دقت بررسی شوند و پس از آن، تصمیم‌گیری کنند. (مزوژل اجال 40 اورجینال (اصلی))

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *