واکسن گارداسیل 4 ظرفیتی
واکسن Gardasil 4 ظرفیتی 4,200,000 تومان
بازگشت به محصولات
واکسن Gardasil 9 ظرفیتی بدون لیبل
واکسن Gardasil 9 ظرفیتی بدون لیبل 10,500,000 تومان

واکسن Gardasil 9 ظرفیتی همرا با لیبل

11,400,000 تومان

  • نگهداری در یخچال
  • تزریق به عضله بازو یا ران
  • بیشترین پوشش در برابر HPV
  • ساخته شده توسط شرکت داروسازی آمریکایی مرک آند کو
  • پیشگیری از انواع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی HPV

واکسن گارداسیل 9 با بیشترین پوشش در برابر HPV شناخته شده است و می‌توان آن را به عضله بازو یا ران تزریق نمود. این واکسن مناسب برای کودکان 9 ساله به بالا است و به طور خاص، پزشکان توصیه می‌کنند که واکسیناسیون را در سن 11 تا 12 سالگی شروع کنند.  به طور کلی، افراد اغلب تا سن 26 سال در زنان و 21 سال در مردان می‌توانند از این واکسن بهره‌مند شوند. اخیراً استفاده از Gardasil 9 در بزرگسالان 27 تا 45 ساله نیز گسترش یافته است. با این حال، اطلاعات بیشتری درباره اثربخشی آن در این گروه سنی نیاز به بررسی دارد. در کل، کودکان زیر 14 سال نیاز به دو دز واکسن HPV دارند تا به بهترین حفاظت ممکن برسند.

واکسن گارداسیل 9 چیست؟

واکسن گارداسیل 9 که توسط شرکت داروسازی آمریکایی مرک آند کو تولید می‌شود، جهت پیشگیری از انواع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) کاربرد دارد که می‌تواند زگیل تناسی و در برخی موارد، سرطان را ایجاد کند.

درمان با واکسن Gardasil 9 شامل تزریق آن به صورت درون عضلانی می‌باشد. برای افراد زیر 15 سال، به طور معمول دو یا سه دوز واکسن به ترتیب در فواصل زمانی مشخص تزریق می‌شود. برای مثال، می‌توان دو دوز را با 6 تا 12 ماه فاصله یا سه دوز را در زمان‌های 0، 2 و 6 ماه تزریق نمود.‌ از آنجایی که این واکسن برای افراد بالای 15 سال نیز موثر است، معمولاً توصیه می‌شود که سه دوز واکسن را به ترتیب در فواصل زمانی 0، 2 و 6 ماه تزریق کنند.

واکسن Gardasil 9 ظرفیتی همرا با لیبل

عوارض واکسن گارداسیل 9 کدامند؟

برخی از اظهارنظرها نشان می‌دهند که واکسن گارداسیل ممکن است اثراتی بر روی تخمدان‌ها داشته باشد، به ویژه به خاطر حضور آلومینیوم در ترکیبات آن که ممکن است به تجمعاتی روی بافت‌های تخمدان منجر شود. این موضوع منجر به کاهش ذخایر تخمک‌های نابالغ در تخمدان شده و در نتیجه منجر به نازایی شود.

از نظر بالینی، هنوز مشخص نشده که واکسن گارداسیل منجر به نازایی می‌شود یا خیر و تا کنون اثرات جانبی جدی مرتبط با نازایی مشاهده نشده است. عوارض شایع واکسن شامل تورم، درد یا قرمزی در محل تزریق، سرگیجه، حالت تهوع و استفراغ، سردرد، خستگی یا ضعف هستند که در اغلب موارد طی 15 تا 30 دقیقه پس از تزریق رخ می‌دهند و می‌توانند تحت نظر پزشک کنترل شوند.

همچنین، توصیه می‌شود که زنان باردار از تزریق واکسن HPV خودداری کنند؛ چرا که در این دوره سیستم ایمنی بدن تحت تأثیرات متفاوتی قرار می‌گیرد که ممکن است باعث شود بدن به‌طور کامل به واکسن پاسخ ندهد و عوارض جانبی آن نیز متفاوت با سایر افراد باشد. به علاوه، لازم به ذکر است تفاوت زیادی بین عوارض واکسن گارداسیل ایرانی و خارجی مشاهده نشده است.

شرایط نگهداری واکسن 9 Gardasil

واکسن HPV باید در دمای یخچال نگهداری شود تا کیفیت واکسن حفظ شود. لازم به ذکر است محتویات واکسن نباید یخ بزند و باید در صورت خروج از یخچال، به سرعت تزریق شود. گارداسیل برای مدت سه روز در دمای کمتر از 25°C قابل نگهداری است. پیش از استفاده، لطفاً بسته بندی را باز کنید و مطمئن شوید که دارای لیبل وزارت بهداشت و تاریخ صحیح است.

این اطلاعات برای کمک به افزایش آگاهی عمومی در مورد مصرف واکسن Gardasil 9 ارائه شده‌اند و از منابع معتبر و تایید شده توسط متخصصان پزشکی بهره گرفته شده است.