واکسن Gardasil 4 ظرفیتی

4,200,000 تومان

  • پیشگیری از زگیل تناسلی
  • جلوگیری از سرطان دهانه رحم و واژن
  • جلوگیری از عفونت ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)
  • تزریق در عضله دلتوئید بازو یا بخش قدامی عضلات ران

خرید و تزریق واکسن گارداسیل 4 ظرفیتی آمریکایی، بهترین انتخاب جهت مقابله با ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV است. این بیماری در سال‌های اخیر به شدت در سراسر جهان گسترش یافته است و بهداشت جسمی و جنسی افراد را به خطر می‌اندازد. خوشبختانه، واکسن‌های مختلفی توسعه داده شده‌اند که در جلوگیری از این بیماری شایع بسیار مؤثر هستند.

واکسن گارداسیل 4 ظرفیتی چیست؟

واکسن گارداسیل 4 ظرفیتی، یک واکسن خاص جهت جلوگیری از عفونت ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است که طراحی شده است تا افراد را در برابر ژنوتیپ‌های خطرناک این ویروس محافظت نماید.  این واکسن به زنان و مردان در رده سنی 9 تا 45 سال تزریق می‌شود و به عنوان یک روش فعال برای پیشگیری از ابتلا به انواع مختلف ویروس HPV شناخته می‌شود.

ویروس HPV می‌تواند به انواع مختلف بیماری‌های مقاربتی منجر شود و حتی با استفاده از اقدامات بهداشت جنسی مانند استفاده از کاندوم، انتقال آن را به حداقل برساند. به همین علت، واکسیناسیون با واکسن‌های مناسب می‌تواند بهترین راه برای مقابله با این ویروس باشد.

موارد مصرف واکسن گارداسیل 4 ظرفیتی

گارداسیل برای افراد 9 تا 45 سال، به عنوان یک واکسن حیاتی برای جلوگیری از سرطان‌های مختلف مانند سرطان دهانه رحم، واژن، وولو، و آنوس و همچنین پیشگیری از زگیل‌های تناسلی با سروتیپ‌های 6 و 11 توصیه می‌شود. برای پسران و مردان در همین رده سنی، این واکسن نیز مؤثر در پیشگیری از سرطان آنال و زگیل‌های تناسلی به شمار می‌رود.

موارد مصرف واکسن گارداسیل 4 ظرفیتی

میزان و نحوه تزریق واکسن گارداسیل 4 ظرفیتی Gardasil

واکسن گارداسیل 4 به صورت تزریق عضلانی انجام می‌شود. برای افراد زیر 15 سال، واکسیناسیون با فواصل زمانی 0 و 6 ماه انجام می‌شود. برای افراد بالای 15 سال، فواصل زمانی بین دزهای واکسیناسیون 0، 2 و 6 ماه می‌باشد.

زمان تزریق دوز‌های واکسن گارداسیل 4

واکسن گارداسیل 4 به صورت تزریق عضلانی انجام می‌شود که محل تزریق آن می‌تواند عضله دلتوئید بازو یا بخش قدامی عضلات ران باشد. برای افراد در گروه سنی 9 تا 14 سال، واکسن می‌تواند به دو شکل مختلف تزریق شود.

در برنامه اول، دو دوز واکسن با فاصله زمانی 6 تا 12 ماه انجام می‌شود. در برنامه دوم، سه دوز واکسن در فواصل زمانی 0، 2 و 6 ماه تزریق می‌شود. برای افراد در گروه سنی 15 تا 45 سال، استفاده از یک برنامه سه دوزی واکسن مناسب است که دوزهای واکسن در فواصل زمانی 0، 2 و 6 ماه تزریق می‌گردد.

بررسی عوارض جانبی واکسن Gardasil 4

عوارض جانبی بسیار دیده شده که ممکن است بیش از 1 نفر از هر 10 نفر را تحت تأثیر قرار دهند شامل درد در نقطه تزریق، قرمزی، التهاب و سردرد هستند. در صورت تزریق همزمان واکسن گارداسیل با واکسن‌های سه گانه یا دوز یادآور واکسن فلج اطفال، ممکن است سردرد و تورم در نقطه تزریق رخ دهد.

عوارض جانبی شایع که ممکن است 1 نفر از هر 10 نفر را تحت تأثیر قرار دهند شامل خارش، خونریزی و کبودی، درد در دست و پا و احساس تهوع می‌باشند. عوارض جانبی غیرشایع که امکان ابتلای 1 نفر از هر 100 نفر را دارند شامل کهیر و تنگی نفس هستند.