آرایشی و زیبایی, مراقبت و سلامتی

آیا ممکن است ژل بعد از تزریق به صورت جا به جا شود؟

هزینه لیفت میدفیس با تزریق فیلر چقدر است؟

آیا ممکن است ژل بعد از تزریق به صورت جا به جا شود؟؛ تزریق ژل یا فیلر یک روش درمانی بدون نیاز به جراحی جهت مقابله با علائم پیری در صورت است. ژل‌های تزریقی به منظور برجسته کردن نواحی تورفته، پر کردن چین و چروک‌ها و ایجاد حالت درون خطوط طراحی شده‌اند. هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی است که در بدن انسان وجود دارد و به طور طبیعی بدن انسان قادر است ژل تزریقی را متابولیزه و جذب کند. بنابراین، استفاده از این روش ایمن و بی‌خطر بوده و می‌توان آن را برای انواع پوست‌ها در خانم‌ها و آقایان استفاده نمود.

منظور از تزریق ژل چیست؟

ژل، ماده‌ای ژلاتینی است که برای جبران کاهش چربی، صاف کردن چین و چروک‌ها یا شکل‌دهی و جوانسازی صورت، به زیر پوست تزریق می‌شود. این روش یک راه سریع برای جوانسازی پوست است. از محبوب‌ترین ژل‌های تزریقی می‌توان به هیالورونیک اسید اشاره کرد. هزینه تزریق ژل مناسب است و مانند عمل‌های جراحی نیاز به دوره طولانی بهبود ندارد. بسیاری از ما پس از گذر از سن سی سالگی، خطوطی را روی چهره خود مشاهده می‌کنیم که به دلیل افتادگی یا فعالیت عضلات به وجود آمده‌اند. با کاهش و تجزیه کلاژن پوست، این خطوط و چین و چروک‌ها بر روی صورت ظاهر می‌شوند.

تزریق ژل چگونه انجام می‌شود؟

جهت تزریق ژل، نخست ناحیه درمان به دقت تمیز و ضدعفونی شده و سپس بی‌حسی موضعی اعمال می‌شود. بسیاری از ژل‌های تزریقی حاوی لیدوکائین هستند که یک داروی بی‌حسی خفیف است و برای کاهش ناراحتی بیمار در طی درمان و پس از آن استفاده می‌شود. متخصص، مقدار دقیقی از ژل را در نقطه مناسب زیر پوست تزریق می‌کند. نتایج تزریق ژل بسته به نوع ژل و ناحیه تحت درمان ممکن است فوراً قابل مشاهده باشد. برخی بیماران ممکن است دچار ورم و کبودی خفیفی شوند که موقتی بوده و طی چند روز برطرف می‌شود. بیمار می‌تواند بلافاصله پس از درمان به فعالیت‌های روزمره خود بازگردد، اما متخصصان زیبایی توصیه می‌کنند که به مدت یک روز از انجام ورزش یا فعالیت‌های بدنی سنگین خودداری شود.

تزریق ژل چگونه انجام می‌شود؟

بررسی کاربرد‌های تزریق ژل

کاربردهای تزریق ژل شامل موارد زیر است:

  • افزایش حجم لب‌ها
  • پر کردن ناحیه چانه
  • بهبود ظاهر اسکالرها
  • رفع گودی زیر چشم‌ها
  • ایجاد زاویه در صورت
  • برطرف کردن خطوط خنده
  • کاهش چین و چروک‌های پوست

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله صفر تا صد تزریق چربی صورت و ماندگاری آن را نیز مطالعه نمایید.

تزریق ژل به صورت چه مزایایی دارد؟

مزایای متعدد تزریق ژل به نواحی مختلف بدن و صورت باعث شده تا هر روز به تعداد علاقه‌مندان این روش درمانی و زیبایی افزوده شود:

  1. با ماندگاری و دوام طولانی
  2. امکان ترمیم و تخلیه فوری
  3. نتایج فوری و قابل مشاهده
  4. دارای کمترین عوارض و خطرات ممکن
  5. دارای دوره نقاهت و بهبودی بسیار کوتاه
  6. هزینه بسیار کمتر نسبت به سایر روش‌های مشابه
  7. بدون درد، روشی غیرتهاجمی، خونریزی و جراحی برای جوانسازی پوستبچ

به چه دلایلی ممکن است ژل در صورت حرکت کند؟

عوارض تزریق ژل ممکن است به دلایلی همچون مراجعه به مراکز و کلینیک‌های غیر معتبر، انجام تزریق توسط افراد غیرمتخصص، استفاده از ژل‌ها و فیلرهای با ماندگاری دائمی و همچنین انتخاب ژل‌ها و فیلرهای ارزان‌قیمت بروز کند. در حقیقت، همه این عوامل به انتخاب کلینیکی که به آن مراجعه می‌کنید بستگی دارد؛ زیرا کلینیک‌های غیرمعتبر نه‌تنها از ژل‌های بی‌کیفیت و ارزان استفاده می‌کنند بلکه عمل تزریق را نیز به دست افراد غیرمتخصص می‌سپارند که این امر منجر به عوارض ناخواسته می‌شود. علاوه بر این، عدم رعایت مراقبت‌های پس از تزریق ژل نیز می‌تواند منجر به حرکت ژل در صورت شود.

اثر تزریق فیلر تا چه مدت ماندگار است؟

مدت زمان ماندگاری فیلر پوستی بسته به نوع آن ممکن است از شش ماه تا دو سال و حتی گاهی بیشتر باشد. با این حال، بیشتر فیلر‌های اسید هیالورونیک که یکی از محبوب‌ترین انواع فیلر‌هاست بین 6 تا 18 ماه ماندگاری دارند. همچنین، فیلر‌های اسید هیالورونیک تنها پرکننده‌هایی هستند که در صورت تمایل به تخلیه، به صورت مایع حل می‌شوند. همچنین، ماندگاری مورد انتظار پرکننده‌ها به عواملی مانند برند، محل تزریق، ورزش، متابولیسم بدن، تعداد دفعات ترمیم و عوامل دیگر بستگی دارد.

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل هستند؟

استفاده از تزریق فیلر وابسته به شرایط خاصی است که براساس نظر انجمن جراحان پلاستیک آمریکا تعیین شده است. این شرایط عبارتند از:

  1. حفظ سلامتی عمومی مناسب
  2. عدم وجود حساسیت یا آلرژی
  3. عدم داشتن بیماری‌های زمینه‌ای
  4. داشتن انتظارات واقع‌بینانه از نتایج تزریق فیلر
  5. استفاده از این روش زیبایی برای افراد بالای 18 سال بدون محدودیت جنسیتی
  6. در صورت تمایل به تزریق فیلر در قسمت مشخصی از صورت، نیازی به اصلاح کل صورت نیست و تنها ناحیه مورد نظر توسط پزشک اصلاح خواهد شد.

مراقبت‌های لازم بعد از تزریق ژل

با توجه به نوع ژل و ناحیه درمانی، نتایج تزریق به سرعت قابل مشاهده خواهند بود. برخی از افراد پس از تزریق ممکن است با کبودی و تورم کمی روبرو شوند که پس از چند روز به طور موقت از بین خواهد رفت. پس از تزریق ژل، شما می‌توانید به فعالیت‌های روزانه خود بدون مشکل ادامه دهید. ممکن است پزشک از شما بخواهد تا چند روز از ورزش‌های سنگین خودداری کنید.

عوارض تزریق ژل کدامند؟

عوارض تزریق ژل کدامند؟

عوارض ناشی از تزریق ژل بسیار کم و این روش زیبایی تقریباً بی‌خطر است. با این حال، ممکن است به ندرت مشکلات جانبی نیز رخ دهد. رایج‌ترین عوارض شامل موارد زیر هستند:

  • حس برجستگی زیر پوست
  • کبودی، قرمزی، خونریزی یا تورم
  • آسیب پوستی که می‌تواند منجر به زخم یا عفونت شود
  • مشکلات پوستی مانند خارش یا ظهور ضایعاتی مشابه جوش
  • از بین رفتن سلول‌های پوستی ناشی از قطع جریان خون در آن ناحیه
  • ظاهر نامطلوبی مانند عدم تقارن، ایجاد توده یا اصلاح بیش از حد چین و چروک‌ها

آیا احتمال ترکیدن ژل در صورت وجود دارد؟

تزریق ژل به صورت به طور کلی با عوارض کمی همراه است. با این حال، در برخی موارد ممکن است خطراتی وجود داشته باشد، به ویژه زمانی که ژل‌های دائمی یا ژل‌هایی که در مراکز غیرمعتبر تزریق می‌شوند، استفاده می‌شوند. این موضوع می‌تواند منجر به ایجاد مشکلاتی مانند عفونت و آبسه شود. در این شرایط، پزشک ممکن است جهت جلوگیری از عوارض شدیدتر و ترکیدن ژل، محل تزریق را برش داده و عفونت را تخلیه نماید.

سخن پایانی

یکی از نخستین نشانه‌های پیری، کاهش حجم پوست صورت و بدن و ظهور چین و چروک‌ها است. رفع این خطوط و بازگرداندن حجم ازدست‌رفته پوست و پر کردن مجدد آن می‌تواند با استفاده از روش غیرجراحی تزریق ژل انجام شود. اگر می‌خواهید شکل صورت خود را به حالت اولیه برگردانید یا میزان چین و چروک‌ها را کاهش دهید، تزریق ژل می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. (ژل رپلنژن 20 اورجینال 10 سی سی، فیلر رپلنژن 20 کره ای)

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *