آرایشی و زیبایی, سبک زندگی

صفر تا صد تزریق چربی صورت و ماندگاری آن

صفر تا صد تزریق چربی صورت و ماندگاری آن

صفر تا صد تزریق چربی صورت و ماندگاری آن؛ بسیاری از افرادی که به تزریق چربی به صورت فکر می‌کنند یا این روش را امتحان کرده‌اند، نگران هستند که چقدر این تزریق می‌تواند تاثیرگذار باشد و چقدر پایداری داشته باشد. می‌دانیم که تزریق چربی نسبت به سایر روش‌های فیلرهای نیمه دائمی دارای ماندگاری بیشتری است؛ بنابراین طرفداران این روش جهت بهبود اندازه انواع مختلفی از قسمت‌های بدن بیشتر شده‌اند. همچنین باید توجه داشت که ماندگاری تزریق چربی ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد و به عوامل مختلفی مانند نوع چربی استفاده شده و واکنش بدن فرد بستگی دارد.

میزان ماندگاری تزریق چربی در همه نقاط بدن یکسان است؟

امروزه از تزریق چربی جهت جوانسازی و اصلاح فرم قسمت‌های مختلف بدن استفاده می‌شود. بسیاری از مردان و زنان به منظور داشتن چهره‌ای جوان‌تر و اندامی متقارن‌تر از این روش برای ایجاد انحناهای مطلوب در بدن خود بهره‌مند می‌شوند. نواحی مختلفی از بدن مانند صورت، باسن، سینه‌ها، بازوها و پاها با استفاده از تزریق چربی بهبود می‌یابند و شکل بهتری پیدا می‌کنند. با این حال، ماندگاری تزریق چربی در صورت و سایر قسمت‌های بدن یکسان نیست و تفاوت‌هایی دارد.

وقتی چربی در نواحی با پروتئین‌های خون فراوان قرار می‌گیرد، برای مدت طولانی تر زنده می‌ماند. به همین دلیل، تزریق چربی به صورت به شکل بسیار موفقیت‌آمیزتر از تزریق چربی به سایر قسمت‌های بدن است. صورت دارای رگ‌های فراوانی است که به چربی اجازه می‌دهند تا به مدت طولانی ماندگاری داشته باشد. بنابراین، تزریق چربی به صورت ماندگاری بیشتری نسبت به تزریق چربی به دیگر نواحی بدن خواهد داشت.

میزان ماندگاری تزریق چربی در همه نقاط بدن یکسان است؟

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای تزریق چربی به صورت هستند؟

بهترین افرادی که می‌توانند کاندیدای مناسبی برای تزریق چربی به صورت باشند شامل موارد زیر هستند:

  1. افرادی که به دنبال دستیابی به نتایج طبیعی‌تر هستند.
  2. افرادی که با نتایج و محدودیت‌های این روش آشنا هستند و انتظارات واقع‌بینانه دارند.
  3. کسانی که در نواحی خاصی از صورت مانند گونه‌ها، شقیقه‌ها یا خطوط لبخند دچار کاهش حجم شده‌اند.
  4. کسانی که دارای چربی کافی برای برداشت از سایر قسمت‌های بدن هستند؛ چرا که این روش نیاز به میزان کافی چربی دارد.
  5. افرادی که از سلامت عمومی خوبی برخوردارند و مشکلات پزشکی جدی ندارند که می‌تواند بر روند بهبودی تأثیر بگذارد.
  6. کسانی که که به دنبال درمان‌هایی با ماندگاری طولانی‌تر هستند؛ چرا که تزریق چربی می‌تواند نتایجی با دوام بیشتر نسبت به سایر فیلرها ارائه دهد.

تزریق چربی به صورت چه مزایایی دارد؟

تزریق چربی به صورت دارای مزایای بسیاری است. مهم‌ترین مزیت آن این است که از چربی بدن خود فرد استفاده می‌کند که منجر به نتایج طبیعی‌تر و هماهنگ‌تر نسبت به پرکننده‌های مصنوعی خواهد داشت. علاوه بر این، تزریق چربی می‌تواند به پر کردن نواحی فرورفته و افزایش حجم و بهبود شکل گونه‌ها، شقیقه‌ها و سایر قسمت‌های صورت کمک کند. از دیگر مزایا می‌توان به کاهش خطوط و چین و چروک‌های صورت با استفاده از چربی و همچنین تأثیر مثبت سلول‌های بنیادی موجود در چربی بر ترمیم و بهبود کیفیت پوست اشاره کرد. علاوه بر این، نتایج تزریق چربی به طور معمول دارای دوام بیشتری نسبت به سایر فیلرها هستند و از آنجا که از بافت خود فرد استفاده می‌شود، خطر واکنش‌های آلرژیک نیز کاهش می‌یابد. در نهایت، تزریق چربی می‌تواند به بهبود تناسب و هماهنگی ویژگی‌های صورت و ایجاد ظاهری جوان‌تر کمک کند.

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله مهم‌ترین تفاوت تزریق چربی بایوفت و نانوفت را نیز مطالعه نمایید.

آیا تزریق چربی به صورت دائمی است؟

پزشک هنگام تزریق چربی به صورت و سایر اندام‌ها از تکنیک‌های خاصی استفاده می‌کند تا چربی‌ها را با دقت به لایه‌های عمیق پوست بفرستد. همانطور که می‌دانید، پوست از لایه‌های مختلفی تشکیل شده است، هر کدام دارای رگ‌های خونی، اعصاب و غیره هستند. پزشک چربی‌ها را بین رگ‌های خونی تزریق می‌کند تا سازگاری بیشتری با محل جدیدشان پیدا کنند و در مجاورت عروق از تغذیه بهتری بهره‌مند شوند. میزان ماندگاری تزریق چربی در صورت و سایر اندام‌ها به بدن بیمار و میزان چربی‌های زنده تزریق شده موجود بستگی دارد.

در صورتی که بیمار کمتر به محل تزریق دست بزند و آن را ماساژ ندهد، ماندگاری تزریق چربی در صورت می‌تواند افزایش یابد. حفظ وزن پس از تزریق چربی نیز نکته‌ای کلیدی در ماندگاری آن است. روش برداشت چربی از یک قسمت از بدن و تزریق آن در منطقه دیگر برای افزایش حجم، یک روش دائمی به شمار می‌رود و توصیه می‌شود که با تکنیک صحیح انجام شود. اگرچه بعضی از سلول‌های چربی به محض تزریق می‌میرند، اما این درصد ناچیز است در مقایسه با بافت‌های چربی که در محل جدید باقی می‌مانند و موقعیت خود را حفظ می‌کنند. این ویژگی یک امتیاز بزرگ برای این روش بشمار می‌رود.

میزان ماندگاری تزریق چربی با ژل چه تفاوتی دارد؟

تزریق ژل یکی از روش‌های استفاده از فیلرهای مصنوعی برای افزایش حجم لب‌ها، برجسته‌سازی گونه‌ها، زاویه‌دهی به فک و فرم‌دهی چانه است. ژل‌ها از نظر ترکیب مواد متفاوت هستند و به طور معمول اثرات آن‌ها کمتر از یک سال ماندگاری دارد. این روش ممکن است عوارضی نظیر عفونت، حساسیت، جابجایی و تشکیل توده‌های کوچک را به همراه داشته باشد. در مقابل، تزریق چربی هیچ واکنش آلرژیک یا عفونی ایجاد نمی‌کند و از لحاظ ایمنی و سلامت نتایج مثبتی برای بیمار دارد.

بررسی میزان ماندگاری تزریق چربی به صورت

بررسی میزان ماندگاری تزریق چربی به صورت

معمولاً ماندگاری تزریق چربی بین یک تا سه سال است، اما این مدت زمان ممکن است با توجه به عوامل مختلفی نظیر سبک زندگی، وضعیت سلامتی و ویژگی‌های ژنتیکی فرد متغیر باشد. عواملی که ممکن است باعث کاهش ماندگاری تزریق چربی شوند، عبارتند از:

  1. تغییرات شدید وزن که می‌تواند بر حجم و شکل چربی تزریقی تأثیرگذار باشد.
  2. عدم رعایت دستورالعمل‌های پس از عمل که برای حفظ نتایج حائز اهمیت است.
  3. سیگار کشیدن که منجر به محدود شدن جریان خون و آسیب رساندن به سلول‌های چربی می‌شود.
  4. افزایش اندازه پوست در اثر قرار گرفتن در معرض نور آفتاب بیش از حد که ممکن است به بافت‌های پوستی و زیرپوستی آسیب برساند.

سخن پایانی

تزریق چربی یکی از روش‌های رایج در حوزه زیبایی است که برای افزایش فرم و حجم صورت به کار می‌رود. این تکنیک با استفاده از چربی‌های استخراج‌شده از سایر قسمت‌های بدن مانند شکم یا پهلو، به پر کردن و حجم‌دهی نواحی مورد نیاز در صورت می‌پردازد. نتایج حاصل از تزریق چربی معمولاً برای مدت زمان طولانی باقی می‌مانند، اما ممکن است در طول زمان تغییر کرده و نیاز به تجدید داشته باشند. (ژل درمکس 10 سی سی اورجینال (اصل))

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *