آرایشی و زیبایی, مراقبت و سلامتی

صفر تا صد ماندگاری فیلر زیر چشم

صفر تا صد ماندگاری فیلر زیر چشم

صفر تا صد ماندگاری فیلر زیر چشم؛ فیلر زیر چشم یک روش درمانی و زیبایی است که با تزریق موادی مانند هیالورونیک اسید یا کلاژن به پوست اطراف چشم، به کاهش چین و چروک‌ها، خطوط ریز، سیاهی و کبودی زیر چشم کمک می‌کند و باعث صاف و جوان‌تر به نظر رسیدن ناحیه اطراف چشم می‌شود. توصیه می‌شود پیش از انجام هر گونه روش زیبایی، با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا وضعیت شما بررسی شده و راهنمایی‌ها و مراقبت‌های لازم درباره استفاده از فیلر زیر چشم ارائه شود.

منظور از فیلر زیر چشم چیست؟

فیلر زیر چشم به منظور روشن کردن و پر کردن ناحیه زیر چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت، فیلر با بافت نرم خود، ناحیه فرو رفته زیر چشم را پر کرده و به شما ظاهری جوان‌تر و زیباتر می‌بخشد. انواع مختلفی از فیلرها وجود دارند و پزشک پس از بررسی وضعیت هر فرد، روش مناسب را برای او انتخاب می‌کند.

مراحل انجام فیلر زیر چشم چگونه است؟

مراحل تزریق فیلر زیر چشم با توجه به نوع فیلر مورد استفاده ممکن است متفاوت باشد. اولین گام در این فرآیند، مشاوره پیش از درمان است. در این مرحله، شما وضعیت خود را با پزشک بررسی می‌کنید و پزشک بهترین راه‌حل را برای شما انتخاب می‌کند. به طور معمول تزریق فیلر زیر چشم بین 5 تا 20 دقیقه زمان می‌برد، بسته به روش مورد استفاده. مراحل انجام آن به شرح زیر است:

  1. پزشک ناحیه مورد نظر برای تزریق را علامت‌ گذاری کرده و با یک مایع استریل کننده پاک می‌نماید.
  2. سپس، پزشک یک کرم بی‌حس کننده را روی ناحیه اعمال کرده و چند دقیقه منتظر می‌ماند تا کرم اثر کند.
  3. پزشک از یک سوزن کوچک برای تزریق فیلر به پوست استفاده می‌کند.
  4. ممکن است زیر هر چشم به یک یا چند تزریق نیاز باشد.
  5. پس از تزریق، پزشک فیلر را به طور یکنواخت در محل تزریق پخش می‌کند.
  6. در صورت انتقال چربی، ابتدا تحت لیپوساکشن با بیهوشی عمومی قرار می‌گیرید.

مراحل انجام فیلر زیر چشم چگونه است؟

تزریق فیلر چشم برای چه افرادی مناسب است؟

افرادی که به دلیل افزایش سن چین و چروک‌های زیادی در اطراف چشم خود دارند، می‌توانند با استفاده از فیلر زیر چشم، این خطوط را از بین ببرند. علاوه بر این، فیلر زیر چشم می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای افرادی باشد که به علت پیری، الگوهای نامنظم خواب، کمبود آب بدن یا رگ‌های خونی قابل‌مشاهده، دچار تیرگی و فرورفتگی زیر چشم هستند. همچنین، کسانی که با بالا رفتن سن دچار گودی و تیرگی زیر چشم شده‌اند و ظاهری خسته و توخالی پیدا کرده‌اند، می‌توانند با تزریق فیلر این مشکلات را برطرف کنند.

میزان ماندگاری فیلر زیر چشم چقدر است؟

فیلرها به تدریج توسط بدن جذب می‌شوند و نتایج دائمی ندارند. مدت زمان ماندگاری هر نوع فیلر متفاوت است و شامل موارد زیر می‌شود:

  • فیلرهای اسید هیالورونیک معمولاً بین 9 ماه تا 1 سال دوام دارند.
  • انتقال چربی ممکن است نزدیک به 3 سال ماندگاری داشته باشد.
  • فیلرهای اسید پلی‌ال لاکتیک ممکن است تا 2 سال دوام داشته باشند.
  • فیلرهای هیدروکسی لاپاتیت کلسیم معمولاً 12 تا 18 ماه ماندگاری دارند.

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله پف زیر چشم نشانه چیست و چرا به وجود می‌آید؟ را نیز مطالعه نمایید.

پس از از بین رفتن اثر فیلر زیر چشم چه اقداماتی باید انجام داد؟

ژل‌های تزریقی راه‌حلی دائمی برای بهبود کیسه‌های زیر چشم محسوب نمی‌شوند. نیاز است هر شش ماه یک‌بار تزریق تکرار شود. برای دستیابی به بهترین نتایج، توصیه می‌شود که قبل از از بین رفتن کامل اثر ژل، تزریق مجدد انجام شود. با تزریق منظم ژل هر شش ماه، می‌توانید ظاهر جوان‌تری را حفظ نمایید و جوان‌تر به نظر برسید.

مراقبت‌های لازم بعد از انجام تزریق فیلر زیر چشم

مراقبت‌های لازم بعد از انجام تزریق فیلر زیر چشم

پس از موفقیت در مرحله عمل با مراقبت‌های پیش از تزریق، انجام اقدامات ضروری و مهم پس از تزریق فیلر زیر چشم بسیار حائز اهمیت است تا از نتیجه عمل رضایت کامل داشته باشید. این اقدامات شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. در روزهای ابتدایی از استعمال سیگار و دخانیات خودداری کنید.
  2. روز بعد از عمل، لوازم آرایشی و بهداشتی را با مشورت پزشک استفاده کنید.
  3. تا 24 ساعت صورت و ناحیه تزریق فیلر را نشویید و از مرطوب کردن آن پرهیز کنید.
  4. هنگام خواب از دو بالش استفاده کنید تا سر در موقعیت بالاتری نسبت به بدن قرار گیرد.
  5. هرگز ناحیه تزریق را ماساژ ندهید، زیرا ممکن است باعث جابه‌جایی فیلر و تغییر نتیجه عمل شود.
  6. در مدت بیداری به حالت نشسته یا ایستاده باشید؛ زیرا در حالت خوابیده تورم ناحیه تزریق افزایش می‌یابد.
  7. کمپرس سرد و یخ را با پارچه یا حوله‌ای تمیز بر روی ناحیه قرار دهید و از استفاده مستقیم آن خودداری کنید.
  8. پس از تزریق از کمپرس سرد و یخ استفاده کنید تا کبودی‌های احتمالی کاهش یابد. هر ساعت به مدت 10 دقیقه می‌توانید از آن استفاده کنید.

سخن پایانی

تزریق فیلر در نواحی مختلف صورت و بدن امروزه بسیار محبوب و رایج شده است. یکی از قسمت‌های صورت که تزریق فیلر در آن تأثیر شگرفی بر ظاهر کلی چهره دارد، ناحیه زیر چشم‌ها است. استفاده از فیلر در این ناحیه می‌تواند به طرز چشم‌گیری آثار خستگی و پیری را کاهش دهد و جوانی و شادابی را به چهره شما بازگرداند.این نوع فیلر به‌طور خاص برای رفع گودی و تیرگی زیر چشم به کار می‌رود که اغلب به دلایلی مانند کمبود خواب، اضطراب، استرس یا عوامل ژنتیکی به وجود می‌آیند. با استفاده از فیلر زیر چشم، می‌توانید چهره‌ای تازه‌تر، جوان‌تر و شاداب‌تر داشته باشید.

این روش به ویژه برای افرادی که به دنبال نتایج سریع و غیر جراحی هستند، گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شود. علاوه بر این، روند تزریق فیلر نسبتاً سریع و با درد کم همراه است و نتایج آن نیز بلافاصله پس از عمل قابل مشاهده می‌باشد. با توجه به این مزایا، بسیاری از افراد به این روش روی آورده‌اند تا ظاهر خود را بهبود بخشند و اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنند. (ژل زیر چشم آراستی Arasti ، فیلر آراستی وایت اورجینال (اصل))

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *