سبک زندگی, مراقبت و سلامتی

ماساژ صورت راهی برای جوانسازی و زیبایی بیشتر پوست

ماساژ صورت راهی برای جوانسازی و زیبایی بیشتر پوست

ماساژ صورت راهی برای جوانسازی و زیبایی بیشتر پوست؛ ماساژ صورت فعالیتی است که از انگشتان یا ابزارهایی مانند غلتک خاص برای ایجاد فشار و حرکت در بافت صورت استفاده می‌کند. از مزایای آن می‌توان به کاهش پف، بهبود گردش خون، فزایش درخشندگی و کاهش تنش در صورت اشاره کرد. روزانه حداقل سه بار ماساژ صورت توصیه می‌شود تا این مزایا به دست آید.

منظور از ماساژ صورت چیست؟

ماساژ صورت، با ترکیب تکنیک‌های مختلف و استفاده از ابزارهای مخصوص یا انگشتان دست انجام می‌شود و به عنوان ماساژ زیبایی نیز شناخته می‌شود. این ماساژ علاوه بر بهبود سلامتی، به زیبایی پوست صورت کمک می‌کند؛ زیرا با افزایش گردش خون، تغذیه بهتری برای پوست فراهم می‌کند و به دفع سموم بدن می‌پردازد. همچنین، با کاهش خطوط و چین‌ها، افزایش لطافت پوست و ایجاد ظاهری درخشان‌تر، ماساژ صورت می‌تواند زیبایی و جوانی پوست را بهبود بخشد. منظم کردن جلسات ماساژ صورت، می‌تواند به دست ‌یافتن سریع‌ار به این فواید کمک کند.

بررسی انواع ماساژ صورت

هر یک از انواع ماساژ صورت، اهداف و نتایج مختلفی دارند. در ادامه به معرفی محبوب ترین انواع ماساژ صورت خواهیم پراخت:

  1. ماساژ سینوس: ماساژ سینوس می‌تواند در درمان سینوزیت و سردردها مؤثر باشد، به این منظور می‌توانید با تشخیص نقاط سینوس و اعمال فشار ملایم بر روی آن‌ها، ماساژ سینوس را انجام دهید.
  2. ماساژ شیاتسو: ماساژ صورت شیاتسو، با استفاده از فشار ملایم به نقاط خاص صورت که به چاکراهای انرژی معروف هستند، عضلات صورت را تقویت کرده و از افتادگی پوست جلوگیری می‌کند.
  3. ماساژ گواشا: ماساژ گواشا‌ که اخیراً محبوبیت بیشتری پیدا کرده است، می‌تواند به کاهش التهاب پوست و تقویت عضلات صورت کمک کند. در این ماساژ، با استفاده از سنگ گواشا و فشار ملایم، حرکاتی در جهات مختلف انجام می‌شود.
  4. ماساژ کلاسیک: ماساژ کلاسیک صورت، یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین انواع ماساژ صورت است. با استفاده از حرکات نوازشی، ورزشی و ضربات آهسته، این ماساژ می‌تواند به افزایش تولید پروتئین‌های کلاژن و الاستین کمک کرده و در نهایت به جوانسازی پوست کمک نماید.

بررسی انواع ماساژ صورت
بررسی مزایای ماساژ صورت

یکی از روش‌های خانگی و طبیعی بهبود وضعیت پوست و پیشگیری از پیری ماساژ صورت است. اما این نوع ماساژ دقیقا چه مزایایی دارد و چطور باعث حفظ طراوت و جوانی پوست می‌شود؟ در ادامه به آن خواهیم پراخت:

  • کاهش استرس

مانند روزهایی که به یوگا یا اسپا می‌روید، ماساژ نیز حس بسیار خوبی ایجاد می‌کند و به کاهش استرس کمک می‌کند. با ماساژ دادن به صورت، سیستم عصبی سمپاتیک فعال شده و استرس کاهش می‌یابد. بنابراین، در لحظاتی که مضطرب هستید، چند دقیقه ماساژ می‌تواند به شما کمک کند تا آرامش بیشتری پیدا کنید.

  • بهبود جریان گردش خون

ماساژ به بهبود جریان خون کمک کرده و آن را سرعت می‌بخشد. هرچه جریان خون در پوست شما با شدت بیشتری حرکت کند صورتتان به دلیل دریافت اکسیژن بیشتر شفاف‌تر و شاداب‌تر میشود. مطالعات نشان داده‌اند که یک ماساژ 5 دقیقه‌ای اگر به صورت مرتب و روزانه انجام شود می‌تواند جریان خون را در پوست صورت تسریع کند و سبب درخشندگی پوست شود.

  • سم‌ زدایی

ماساژ صورت می‌تواند به سم‌زدایی از طریق تحریک سیستم لنفاوی کمک کند. این ماساژ با حرکات خاصی که بر روی صورت انجام می‌شود، مایع لنفاوی را به حرکت درمی‌آورد و به دفع سموم و مواد زاید از صورت کمک می‌کند. این فرآیند باعث تخلیه غدد لنفاوی می‌شود که در نتیجه پوست شما درخشان‌تر و جوان‌تر به نظر خواهد رسید.

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله معجزه بوتاکس برای درمان جوش و قرمزی پوست را نیز مطالعه نمایید.

  • تغییر فرم صورت

ماساژ دادن به پوست، به ویژه در قسمت گونه و غبغب، می‌تواند در طولانی مدت فرم چهره‌ی شما را تغییر دهد. با ادامه دادن ماساژ، می‌توانید غبغب‌تان را کوچک‌تر کنید یا گونه‌هایتان را به سمت بالاتر لیفت کنید. همچنین برخی دستگاه‌های ماساژ با خاصیت چربی‌سوزی می‌توانند چربی مناطق خاصی از صورت‌تان را کاهش دهند تا بخش‌های دیگر برجسته‌تر به نظر برسند.

  • رفع آکنه و بهبود سریع‌ جای جوش و آکنه

استفاده از روغن‌های ضدجوش مانند روغن درخت چای در زمان ماساژ، علاوه بر افزایش گردش خون که در کاهش آکنه و بهبود سریع‌تر جای جوش موثر است، می‌تواند نقش مهمی در بهبود و پیشگیری از آکنه داشته باشد. این روغن‌ها با ماساژ به بهترین شکل جذب پوست می‌شوند و می‌توانند در بهبود جای جوش نیز موثر باشند.

  • پیشگیری از چین و چروک

ماساژ صورت موجب بهبود گردش خون می‌شود که باعث افزایش تولید کلاژن، یک پروتئین مهم برای جوان نگه داشتن پوست و جلوگیری از ظاهر چین و چروک می‌شود. این فرآیند به کاهش علائم پیری پوست کمک می‌کند و از ظهور چین و چروک جلوگیری می‌کند.

تعداد دفعات ماساژ صورت
تعداد دفعات ماساژ صورت

برای هر فرد، تعداد جلسات ماساژ صورت در هفته بسته به نیازها و مشکلات پوستی او متفاوت است. اما به طور عمومی، برای بیشتر افراد، دو تا سه بار ماساژ صورت در هفته به عنوان یک برنامه مراقبتی مناسب توصیه می‌شود. شما می‌توانید برنامه ماساژ خود را به دو یا سه جلسه در هفته تقسیم کنید و آن‌ها را به طور یکنواخت در طول هفته انجام دهید تا بیشترین تأثیر را بر روی پوست خود داشته باشید. اما باید به نیازهای خاص پوستتان و واکنش آن به ماساژ توجه کنید. اگر پوست شما حساس است یا به محصولات ماساژ حساسیت نشان می‌دهد، می‌توانید تعداد جلسات را کاهش داده و برنامه خود را با توجه به واکنش پوستتان تغییر دهید.

آیا ماساژ پف زیر چشم‌ها را از بین می‌برد؟

ماساژ صورت می‌تواند به طور قابل توجهی لکه‌های تیره زیر چشم‌ها را کاهش دهد. علل اصلی این لکه‌ها ممکن است استرس، کمبود خواب و رژیم غذایی نامناسب باشد. با انجام ماساژ صورت، آب اضافی زیر چشم را آزاد کرده و در نتیجه پف چشم‌ها را کاهش می‌دهد. (فیلر کرونفیل 10 سی سی اورجینال (اصلی))

سخن پایانی

ماساژورها از قرن‌هاست که به فواید ماساژ برای بدن اشاره می‌کنند، از جمله بهبود گردش خون، کاهش استرس و افزایش انعطاف‌پذیری بدن. اما در سال‌های اخیر، ماساژ صورت نیز توسط متخصصان به عنوان بخشی از مراقبت‌های پوستی مورد توجه قرار گرفته است. ماساژ، معادل یک ورزش راحت برای صورت محسوب می‌شود و شامل ماساژ نقاط فشار و عضلات کلیدی صورت مانند خط فک، استخوان گونه و پیشانی با استفاده از انگشتان یا غلتک ماساژ می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *