تناسب اندام و تغذیه, مراقبت و سلامتی

کانتورینگ بدن؛ بهترین روش لاغری

کانتورینگ بدن؛ بهترین روش لاغری

کانتورینگ بدن؛ بهترین روش لاغری، در صورتی که شما هم به دنبال روشی برای کاهش چربی غیرمطلوب و از بین بردن افتادگی پوست اضافی هستید، لیفتینگ 360 درجه بدن یا بادی کانتورینگ می‌تواند به عنوان یک گزینه کامل مطرح شود. این روش کانتورینگ بدن را به گونه دلخواه درمی‌اورد و برای افرادی که قصد دارند چربی‌های بدن خود را کاهش دهند و پوست را تندرست و جوان‌تر نگه دارند مناسب است.

کانتورینگ بدن چیست؟

در واقع کانتورینگ بدن یک روش برای کاهش وزن نیست. روش‌های پیکرتراشی بدن به افراد کمک می‌کند تا وزن مناسبی داشته باشند. این روش‌ها می‌توانند چربی‌هایی که با ورزش و رژیم غذایی حذف نمی‌شوند، را از بین ببرند. به عبارت دیگر، کانتورینگ بدن بر تمرکز چربی در نواحی خاصی از بدن شما تاکید دارد، اما تعداد سلول‌های چربی در بدن شما ثابت است و با کاهش وزن سلول‌های چربی کوچکتر می‌شوند. کانتورینگ بدن با حذف سلول‌های چربی بدون جایگزینی آن‌ها، شکل و قوام واقعی بدن شما را نشان می‌دهد.

روش‌های انجام کانتورینگ بدن

بیشتر این جراحی‌ها نتایج مثبتی به همراه خواهند داشت. با این حال، همه درمان‌ها برابر نیستند و هر روشی مجموعه‌ای از توصیه‌های خاص خود را به همراه دارد:

  • کانتورینگ بدن بر اساس دما یا کرایولیپولیز

اقدامات جراحی غیرتهاجمی جهت کاهش چربی از طریق کنترل دما یا استفاده از فناوری دمای بالا انجام می‌شود. کرایولیپولیز، با استفاده از دمای سرد، به سلول‌های چربی ضربه وارد کرده و آن‌ها را از بین می‌برد. در عین حال، لیپولیز لیزری و لیپولیز فرکانس رادیویی از گرمایش کنترل شده و لیپولیز اولتراسوند برای از بین بردن سلول‌های چربی استفاده می‌کنند. هر دو روش باعث تجربه کمی از درد و کبودی در روزهای بعدی می‌شوند.

  • لیپوساکشن

لیپوساکشن، که مشهورترین روش بادی کانتورینگ در جهان است، یک روش تهاجمی است که با کمترین تهاجم پیکرتراشی بدن انجام می‌شود. اما باید توجه داشت که در دو دهه گذشته، لیپوساکشن بهبود قابل توجهی در زمان نقاهت داشته و عوارض جانبی مانند تورم و کبودی بسیار کمی را به همراه دارد.  این روش اولین انتخاب برای افرادی است که می‌خواهند سلول‌های چربی بزرگ را حذف کنند یا با نتایج روش‌های غیرتهاجمی بادی کانتورینگ راضی نیستند.

  • جراحی تامی تاک

برای افرادی که وزن زیادی را از دست داده‌اند و به بهبود زیبایی بدن خود علاقه‌مند هستند، جراحی بادی کانتورینگ توصیه می‌شود. این نوع جراحی برای حذف یا لیفت پوست و کاهش چربی اضافی متمرکز استفاده می‌شود. می‌توان به برخی از روش‌های رایج جراحی بادی کانتورینگ اشاره کرد؛ ابدومینوپلاستی (تامی تاک)، براکیوپلاستی (لیفت بازو)، جوان‌سازی سینه، لیفت باسن، لیفت داخلی ران و پانیکولکتومی (برداشتن پوست اضافی در ناحیه تحتانی شکم). پس از انجام این اقدامات، ممکن است کمی ناراحتی و درد احساس شود.

روش‌های انجام کانتورینگ بدن

نحوه انجام جراحی کانتورینگ بدن

جراحی بادی کانتورینگ 360 درجه با استفاده از بی‌هوشی عمومی انجام می‌شود. در این روش، جراح با ایجاد برش‌های استراتژیک در مناطق میانی بدن، امکان دسترسی به رسوبات چربی را با استفاده از لیپوساکشن بدون کشش پوست فراهم می‌کند. پس از بهبود ظاهر بدن، برش‌ها به طور محکم بسته می‌شوند. زمان انجام این جراحی تقریباً 4 تا 6 ساعت است.

کانتورینگ بدن چگونه عمل می‌کند؟

جراحی بادی کانتورینگ 360 درجه از طریق همکاری با سیستم لنفاوی بدن، یک روش درمانی غیرتهاجمی است که برای شکستن و از بین بردن سلول‌های چربی استفاده می‌شود. تعداد زیادی روش درمانی زیر عنوان کانتورینگ بدن وجود دارد، اما هرکدام از آن‌ها از فناوری‌های مختلفی بهره می‌برند و بازدهی خاص خود را دارند. اما اغلب جراحی‌های لاغری دو ویژگی مشترک را دارا می‌باشند: حذف چربی و رویکرد غیرتهاجمی بودن.

چه افرادی می توانند کانتورینگ بدن انجام دهند؟

  1. افرادی که بخشی از وزن ایده آل خود را حفظ نمودخ‌اند، به پوستی انعطاف‌پذیر و عضلانی قوی دست پیدا می‌کنند.
  2. افراد سالمی که بدون هیچ گونه بیماری زمینه‌ای یا خطرناک هستند، قادرند عمل را به خوبی تحمل کرده و به سرعت بهبود پیدا کنند.
  3. غیرسیگاری‌ها و افرادی با سبک زندگی سالم.
  4. افرادی که توده چربی اضافی در هر قسمتی از بدن دارند و با رژیم غذایی و ورزش مقاومت می‌کنند.
  5. افرادی که قصد دارند پس از کاهش وزن چشمگیر، از مشکل پوست چربی اضافی و ضعف عضلانی خلاص شوند.
  6. افرادی که پس از بارداری و زایمان نیاز به افزایش تنظیم پوست در قسمت میانی بدنشان دارند.

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله تزریق بوتاکس؛ بهترین روش برای زاویه سازی فک را نیز مطالعه نمایید.

چه افرادی نمی‌توانند کانتورینگ بدن انجام دهند؟

کانتورینگ بدن یک درمان ایمن و موثر جهت کاهش چربی بدن در اکثر افراد است. با این وجود افرادی که دارای شرایط زیر هستند نباید کانتورینگ بدن را انجام دهند:

  • کرایوگلوبولینمی
  • بیماری آگلوتینین سرد
  • هموگلوبولینوری سرد پاروکسیسم

کانتورینگ بدن می‌تواند عوارض چشمگیرب برای افراد مبتلا به این اختلالات ایجاد نمایند. فارغ از اینکه شرایط ذکر شده را دارید یا نه، حائز اهمیت است که پیش از مراجعه حهت انجام عمل به یک جراح پلاستیک یا زیبایی با پزشک خود مشورت نمایید.

آیا کانتورینگ بدن دردناک است؟

در هر فرد سطح حساسیت و تحمل درد ممکن است متفاوت باشد، اما اغلب افرادی که اقدام به بادی کانتورینگ می‌کنند، به طور عمومی از درد و ناراحتی کمتری نسبت به توقعاتشان رنج می‌برند.

عوارض کانتورینگ بدن

عوارض کانتورینگ بدن

هر نوع عمل جراحی، عوارض خاص خود را دارد. برای بادی کانتورینگ نیز ممکن است عوارض زیر رخ دهند، که در بیشتر موارد به صورت موقتی است و با گذشت زمان بهبود می‌یابد:

  • حساسیت به کشیده شدن پوست در منطقه درمان
  • احساس درد، سوزش یا خارش در ناحیه درمان شده ممکن است موقتاً قرمزی، تورم، کبود شدگی و حساسیت پوست در منطقه درمان به همراه داشته باشد
  • هیپرپلازی (افزایش حجم) چربی متناقض در منطقه درمان

میزان وقوع عوارض نیز به دستاوردها و تجربه جراح انتخابی شما برای انجام این عمل وابسته است. زیرا جراحان با تجربه و مهارت بیشتر، احتمال بروز عوارض را کاهش می‌دهند. (فیلر کرونفیل 10 سی سی اورجینال (اصلی))

سخن پایانی

کانتورینگ بدن یک روش مطمئن برای رسیدن به اندام ساعت شنی است. این روش به سادگی با رژیم غذایی و ورزش قابل دستیابی نیست. انباشت چربی‌ها در طول سال‌ها، تغییرات بعد از بارداری یا کاهش وزن سریع می‌تواند منجر به تغییر شکل بدن و افتادگی پوست شود. با استفاده از بادی کانتورینگ، می‌توانید از چربی‌های واقع در مناطق مختلف بدن مانند شکم، ران و پهلوها کاملاً خلاص شوید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *