لیدوکائین‌ 2 درصد اورجینال (اصلی)

120,000 تومان

  • انسداد سیستم عصبی مرکزی (اپیدورال در منطقه کمر یا ته دم) و زیرانکبوتی
  • انسداد عصب یا تسریع موضعی
  • انسداد عصب محیطی ‌

لیدوکائین‌ 2 درصد اورجینال (اصلی)

لیدوکائین‌ 2 درصد اورجینال (اصلی)

 

موارد مصرف لیدوکائین 2 درصد

لیدوکائین به عنوان یک نوار ساده برای بلاک کردن سیستم عصبی مرکزی (اپیدورال در منطقه کمر یا ته دم) و زیرانکبوتی، و همچنین برای انسداد عصب یا تسریع موضعی، بلاک عصب محیطی و انسداد سیمپاتیک استفاده می شود.

عوارض لیدوکائین 2 درصد

این محصول، مانند سایر محصولات دیگر، دارای عوارض جانبی به میزان کمی است. برخی از این عوارض جانبی ممکن است به صورت همزمان رخ دهند، اما در صورت بروز آنها، ممکن است نیاز به مراجعه به پزشک برای بررسی داشته باشید.

موارد منع مصرف لیدوکائین‌

در موارد حساسیت بالا Hypersensitivity به بی حس کننده­‌های موضعی آمیدی و همچنین حساسیت به پارابن ها، میبایست از مصرف این دارو خودداری نمایید.

نحوه نگهداری لیدوکائین 2 درصد

دور از نور خورشید و در دمای 30 درجه سانتی گراد نگهداری شود. از قرارگیری دارو در محیط سرد و گرم خودداری شود.

لیدوکائین‌ 2 درصد اورجینال (اصلی)
مصرف لیدوکائین‌ 2 درصد در زمان بارداری و شیردهی

لیدوکائین در بارداری در دسته‌ی B رده می‌شود و مقداری از آن به صورت کم در شیر ترشح می‌شود. انتقال آن از طریق شیر به نوزاد بسیار کم و ناچیز است.

موارد احتیاط لیدوکائین‌ 2 درصد

استفاده از لیدوکائین همیشه نیازمند دسترسی به تجهیزات و داروهای احیاء است. تزریق دارو باید به آرامی انجام شود و برای اطمینان از عدم ورود آن به عروق، چندین بار آسپیراسیون انجام دهید. در برخی افراد حساس، واکنش هایپرترمی بدخیم فامیلی پس از استفاده از برخی از القاکننده های بی حسی آمیدی را مشاهده کرده‌اند. در صورت تجربه علائمی مانند افزایش ضربان قلب، تنفس شتابزده، نارسایی فشار خون و اسیدوز متابولیک که موجب افزایش دمای بدن می‌شود، استفاده از دارو باید متوقف شده و اقدامات درمانی و احیایی لازم انجام شود.

دوز مصرف لیدوکائین‌ 2 درصد

دوز لیدوکائین بسته به موارد مصرف و محل تزریق متفاوت است. حداکثر دوز مجاز برای بالغین حدود mg 4/5 بر kg وزن بدن است، اما در افراد سالمند و کودکان باید دوز دارو را کاهش داد. در بالغین، دوز حداکثر (تقریباً mg 300) معادل 15 سی­سی محلول 2% لیدوکائین است. غلظت ویالهای لیدوکائین 2% معادل mg 20 در mL است. برای تنظیم غلظت، می‌توان از سدیم کلراید 0/9 درصد استفاده کرد.