آرایشی و زیبایی, مراقبت و سلامتی

مزوتراپی مو و مهم‌ترین مزیت‌های کاربردی آن

مزوتراپی مو و مهم‌ترین مزیت‌های کاربردی آن

مزوتراپی مو و مهم‌ترین مزیت‌های کاربردی آن؛ مزوتراپی موی سر، یک تکنیک متفاوت از پی آر پی است که از سوزن‌های بسیار نازک برای انجام آن استفاده می‌شود. در این روش، پزشک ماده درمانی را با استفاده از سوزن‌های نازک به لایه میانی پوست سر یا مزودرم تزریق می‌کند. هدف اصلی از مزوتراپی موی سر، حل مشکلات اساسی پوست و موی سر است.

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی موی سر، استفاده از ویتامین‌ها، آنزیم‌های رشد، مواد معدنی، کراتین‌های پوست و آمینواسیدها به صورت تزریق مستقیم است. این روش به یکی از روش‌های مدرن و محبوب در جهان تبدیل شده، زیرا عوارض کمی دارد و فواید بسیاری را به همراه دارد. بسیاری از پزشکان قبل از انجام کاشت موی سر، با استفاده از چند جلسه مزوتراپی، فولیکول‌های مو را بهبود و احیا می‌کنند.

فواید مزوتراپی مو

انجام مزوتراپی برای بهبود رشد و تقویت موها، کاهش ریزش مو و افزایش ضخامت آنها به شدت مفید است. در ابتدا، یک کوکتل مزوتراپی (میکس مواد مزوتراپی) به صورت جداگانه برای هر بیمار تهیه می‌شود. این کوکتل شامل مواد معدنی و ویتامین‌هایی است که به دستیابی به نتایج بیشتر و بهبودی از مشکلات موجود کمک می‌کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا با فواید مزوتراپی موی سر بیشتر آشنا شوید.

فواید مزوتراپی مو

  • افزایش ضخامت مو

در واقع مزوتراپی مو قادر خواهد بود به افزایش ضخامت موها کمک نماید. با استفاده از تزریق مواد مغذی به پوست سر، موها قوی‌تر و ضخیم‌تر شده و این مسئله سبب بهبود ظاهر موها خواهد شد.

  • کاهش چربی مو

استفاده از روش مزوتراپی مو سبب کاهش فعالیت غدد چربی می‌شود. به همین علت چربی موها معتدل شده و ظاهر موهای شما نیز زیباتر به نظر می‌آید.

  • کمک به ترشح سم لنفاوی

مویرگ‌های لنفاوی در بدن نقش مهمی در انتقال سلول‌های ایمنی به نواحی مختلف بدن دارند و به دفع مایعات اضافی و سموم مختلف در بدن کمک می‌کنند. مزوتراپی موی سر یک روش کم تهاجم است که به ترشح سم لنفاوی و تمیزکردن بدن از سموم بسیار کمک می‌کند.

  • جلوگیری از سفید شدن سریع موها

استفاده از مواد تزریقی در مزوتراپی موی سر به دو دلیل مفید است. اولاً، این مواد به تقویت ریشه موها و جلوگیری از ریزش آن‌ها کمک می‌کنند. ثانیاً، این مواد می‌توانند از سفید شدن موها جلوگیری کنند و چهره فرد را جوان‌تر و زنده‌تر به نظر بیاورند.

  • تقویت رشد مو

مزوتراپی موی سر باعث رشد موهای سالم و قوی می‌شود. با تزریق مواد مغذی و ویتامین‌ها به پوست سر، موها انرژی و تغذیه کافی دریافت می‌کنند و ریشه‌های مو تقویت می‌شوند.

  • کاهش ریزش مو

مزوتراپی مو، بازگشت رشد موهای سالم و قوی را تسریع می‌کند و به کاهش ریزش موها کمک می‌کند. این روش با تقویت ساختار موها، آن‌ها را از ریزش نگه داشته و سلامت آن‌ها را حفظ می‌کند.

  • افزایش جریان خون به مو

انجام تزریق مزوتراپی، جریان خون و اکسیژن‌رسانی به فولیکول‌ها را بالا برده، که برای ضخامت و پرپشت شدن موها بسیار موثر است. علاوه بر این، این روش تقویت رشد مو و بهبود سلامت آن‌ها را هم فراهم می‌کند.

  • درمان شوره سر

از دیگر فواید مزوتراپی می‌توان به کاهش شوره سر اشارع نمود. تنظیم چربی پوست می‌تواند به رفع شوره سر کمک چشمگیری کند.

افرادی که نباید مزوتراپی انجام دهند

روش مزوتراپی و افزایش حجم مو و تقویت فولیکول برای افراد نام برده شده موثر نیست و بهبودی در پرپشت کردن موهای آن‌ها حاصل نخواهد شد:

  • علت ژنتیکی
  • مبتلا به هموفیلی
  • دیابت کنترل نشده
  • زنان بالای 60 سال
  • مردان بالای 40 سال
  • دارای بیماری زمینه‌ای
  • مبتلا به هپاتیت یا ایدز
  • مصرف داروی ضد انعقاد
  • افراد تحت درمان شیمی درمانی

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله ترماژ سی پی تی بهترین روش جوانسازی پوست را نیز مطالعه نمایید.

عوارض مزوتراپی مو

مزوتراپی دردناک نیست و در واقع تنها در هنگام تزریق که درد احساس می‌شود. تقریباً 90٪ از بیمارانی که از این روش درمانی استفاده می‌کنند، هیچ گونه شکایتی درباره درد ندارند. مزوتراپی در واقع یک روش بی درد است و هیچ عوارض جدی و خطرناکی ندارد. تنها در موارد معدود ممکن است تورم، کبودی و التهاب در محل تزریق رخ دهد. در حالت‌های نادر، عفونت نیز ممکن است در محل فرو رفتن سوزن ایجاد شود.

عوارض مزوتراپی مو

مزوتراپی مو چند جلسه زمان می‌برد؟

مدت زمان درمان مزوتراپی وابسته به وضعیت کم پشتی موی هر فرد است. اما به طور عمومی، بین 10 تا 15 جلسه درمانی نیاز است و معمولاً با فاصله سه هفته بین جلسات برگزار می‌شوند. البته، فاصله بین جلسات قابل تغییر است و بستگی به نظر پزشک و مدت زمان کلی درمان دارد. به عنوان مثال، در ابتدای درمان فاصله بین جلسات کمتر است، اما در جلسات پایانی، فاصله بیشتر می‌شود. بعد از پایان دوره درمان، تعیین جلسات یادآوری در طول سال نیز ضروری است. اثر تزریق‌ها به‌طور کامل پس از پایان درمان مشاهده می‌شود. با ادامه دادن درمان و عدم وقفه در جلسات، اثربخشی بالاتر خواهد بود. در غیر اینصورت، بیمار نتیجه مطلوب را نخواهد داشت. (مزو مو رویتاکر اورجینال (اصل) لیبل دار)

سخن پایانی

مزوتراپی یک روش درمانی که توسط متخصصان مجرب انجام می‌شود و برای بهبود و رشد موها از آن کمک گرفته می‌شود. این روش شامل تزریق مواد مغذی و ویتامین‌های حاوی تغذیه‌ای که برای موها ضروری هستند، می‌باشد. با تزریق این مواد، فولیکول‌های مو به آسانی به تغذیه لازم دسترسی پیدا می‌کنند. به وسیله این روش، مشکل ریزش مو بهبود می‌یابد و ضخامت موهای نازک نیز افزایش می‌یابد. همچنین، موها قوی‌تر، درخشنده تر و مقاومت بیشتری خواهند داشت.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *