آرایشی و زیبایی, مراقبت و سلامتی

اندولیفت؛ بهترین روش جوانسازی پوست

اندولیفت؛ بهترین روش جوانسازی پوست؛اندولیفت، یکی از مدرن‌ترین متدهای جوانسازی پوست و مقابله با علائم پیری است که یک روش جهت برای سفت کردن و لیفت صورت به صورت غیرجراحی بشمار می‌رود. در اندولیفت با کمک دستگاه LASEmaR®1500  (تأیید شده توسط سازمان غذا و دارو)، انرژی لیزر به زیر سطح پوست وارد شده تا لایه‌های سطحی و عمیق پوست را تحریک نماید.

اثر روش اندولیفت بر جوانسازی پوست

همانطور که پیش‌تر اشاره نمودیم، اندولیفت یکی از متدهای تاثیرگذار جوانسازی پوست بوده که امروزه با محبوبیت و استقبال زیادی روبرو شده و متقاضیان زیادی پیدا را به خود جذب نموده است. در این متد، لیزر با اندازه 200 تا300 میکرون به لایه‌های زیرین پوست تابانده شده و در نهایت سبب جوانسازی پوست و از بین بردن چین و چروک صورت می‌شود. در این روش با تحریک بافت‌های عمقی، سبب کلاژن سازی شده و این پروسه به سفتی پوست و جلوگیری از افتادگی در آن ختم می‌گردد.

مزایای روش اندولیفت چیست؟

مزایای روش اندولیفت چیست؟

اندولیفت یک روش درمانی غیرجراحی بشمار می‌رود و مزایای آن به شرح زیر است:

  • ماندگاری بالا
  • دارای نتایج فوری
  • عوارض جانبی جزئی
  • تنها با بی‌حسی موضعی
  • بدون نیاز به بیهوشی عمومی
  • ایمنی، تأیید شده توسط سازمان غذا و دارو
  • قابلیت انجام و ادامه فعالیت‌های روزانه بعد از اندولیفت

روش انجام اندولیفت

در این متد که با ایجاد حفره‌های بسیار کوچک میکرونی در بافت پوست که از حد فاصل درم عمقی و بافت چربی قرار گرفته و سبب کلاژن‌سازی پوست و کاهش خط خنده و کاهش چربی موضعی در ناحیه غبغب و زاویه‌سازی فک صورت و سفت شدن بافت گردن خواهد شد. هنگامیکه با لیزر بر روی لایه‌های زیرین و سطحی پوست تخریب‌هایی به صورت کنترل شده صورت می‌گیرد که موجب می‌شود بافت فیبروز تشکیل شود. در حقیقت هر زمان که بافتی در بدن آسیب ببیند فیبروز جایگزین آن می‌شود تا بافت بتواند خود را ترمیم نماید. این ترمیم نیز براثر کلاژن سازی صورت می‌گیرد که این کلاژن سازی توسط بافت فیبروز انجام شده با تولید کلاژن بافت‌های پوستی خود را ترمیم نموده که موجب جوانسازی پوست می‌شود.

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله چگونه بدون عمل جراحی، بینی زیبایی داشته باشیم؟ را نیز مطالعه نمایید.

ماندگاری اندولیفت

با انجام اندولیفت، پوست فرد بهبود می‌یابد و خطوط صورت و افتادگی‌های پوست کاهش می‌یابند. همچنین، روحیه جوان‌تری به فرد بخشیده می‌شود. مزیت این روش این است که تأثیرات آن بر پوست برای مدت طولانی‌تری باقی می‌ماند. به عنوان مثال، اگر فرد احساس کند که 4 سال جوان‌تر شده است، این نشان‌دهنده‌ی مدت ماندگاری و تأثیرات اندولیفت بر روی پوست فرد است. اندولیفت به طور معمول دارای ماندگاری کامل حداقل 3 سال است که این مدت بیشتر از سایر روش‌های جوانسازی پوست است.

مقایسه اندولیفت با لیفت به روش جراحی

اندولیفت قابلیت برگشت‌پذیری دارد، بنابراین در صورتی که نتایج برای فرد مطلوب نباشد، می‌توان به حالت قبل از انجام اندولیفت بازگشت. علاوه‌براین، اندولیفت نیاز به بیهوشی، بستری شدن، طولانی بودن دوره نقاهت و تحمل عوارض جراحی ندارد. زمان درمان در اندولیفت کوتاه‌تر از جراحی است و همراه با خطرات و عوارض کمتری است. همچنین، مدت زمان بهبود نیز کوتاه‌تر است.

مزایای روش اندولیفت چیست؟

عوارض جانبی اندولیفت

اندولیفت به طور کلی یک فرآیند کم‌تهاجم است و بسیار نادر  با عوارض قابل توجه همراه است. بیشتر عوارض اندولیفت از جمله تورم، قرمزی یا کبودی به عنوان بخشی از فرآیند طبیعی بهبود و ترمیم پوست پس از درمان محسوب می‌شوند و به طور کلی عوارض شدیدی در این فرآیند وجود ندارند. این عوارض طبیعی معمولاً در چند روز از بین می‌روند. (ژل درمکس 10 سی سی اورجینال (اصل))

سخن پایانی

از گذشته تاکنون، جوانسازی پوست یکی از آرزوهای عمومی افراد بوده است و با تقدم علم، روش‌های درمانی و زیبایی پوست نیز به طور چشمگیری پیشرفت کرده‌اند. در بین فناوری‌های نوین، روش‌های درمانی با استفاده از لیزر مانند روش های “آر اف فرکشنال” و “لیزر کیوسوییچ” به عنوان گزینه های قدرتمند در جوانسازی پوست شناخته شده‌اند و امروزه در بسیاری از روش‌های درمانی و جوانسازی پوست به کار می‌روند. همچنین، تکنولوژی لیزر در فرآیند اندولیفت نیز استفاده می‌شود و امروزه با استقبال زیادی روبرو شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *