آرایشی و زیبایی, مراقبت و سلامتی

آیا فیلر و پرکننده ها برای همه مناسب هستند؟ راهنمایی‌هایی برای انتخاب درست

آیا فیلر و پرکننده ها برای همه مناسب هستند؟ راهنمایی‌هایی برای انتخاب درست

آیا فیلر و پرکننده ها برای همه مناسب هستند؟ راهنمایی‌هایی برای انتخاب درست؛ فیلرها اساساً برای پر کردن چین‌ها و خطوط صورت، افزایش حجم لب‌ها، تقویت و بازسازی ساختار چهره و حتی درمان جوش‌های صورت استفاده می‌شوند. با این حال، به دلیل تفاوت‌های بین انواع فیلرها، انتخاب صحیح و مناسب برای نیازهای هر فرد بسیار حیاتی است.

فیلرهای پوستی چیست؟

برای آشنایی با فیلرهای پوستی و تزریق آن‌ها، ابتدا باید بررسی کنیم که چه گروهی باید از تزریق ژل خودداری کنند. فیلرهای پوستی موادی ژل ‌مانند هستند که زیر پوست تزریق می‌شوند و برای بهبود ظاهر صاف و پرتر پوست طراحی شده‌اند. سازمان غذا و دارو (FDA) مسئول تنظیم پرکننده‌های پوستی به عنوان ابزارهای پزشکی است. تحقیقات بالینی نشان داده است که اثرات بیشتر پرکننده‌های پوستی تأییدشده توسط FDA، موقتی هستند و بدن در نهایت آن‌ها را تجزیه و جذب می‌کند. برای حفظ اثر تزریق ژل موردنظر، ممکن است لازم باشد تزریق را تکرار کرد.

مزایای تزریق فیار و پرکننده ها

پرکننده‌های پوستی به عنوان یک روش کم تهاجمی برای بهبود ظاهر پوست و کاهش علائم پیری مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگرچه نمی‌توان انتظار داشت که فیلرها به تنهایی نتایجی مانند لیفت چشم یا صورت و سایر روش‌های جراحی را به دست آورند، اما می‌توانند بهبودی در علائم اولیه پیری ایجاد کنند. جلسات درمانی تزریق ژل به مدت کوتاهی انجام می‌شوند و زمان بهبودی پوست نیز نسبت به ریکاوری پس از لیفت یا روش‌های دیگر، کمتر است. تقریباً هر ناحیه از صورت می‌تواند از تزریق ژل بهره‌مند شود و این روش را یکی از گزینه‌های پرکاربرد در این زمینه تبدیل کرده است.

ژل‌های پرکننده که زیر پوست تزریق می‌شوند، لیفت طولانی‌‌ مدتی را به صورت مستقیم ایجاد می‌کنند و ظاهری طبیعی و ظریف به پوست می‌بخشند که افراد دیگر نمی‌توانند حتی حدس بزنند که شما به این نوع درمان تحت‌پوستی اقدام کرده‌اید. اسید هیالورونیک به دلیل منشأ طبیعی خود، تقریباً برای هر بیماری ایمن و مؤثر است و به تدریج توسط بدن جذب می‌شود. به جز از بین بردن خطوط و چین‌ها و چروک‌های پوست و افزایش حجم لب‌ها و گونه‌ها، یکی از مزایا و کاربردهای دیگر تزریق ژل، از بین بردن جای جوش و اسکار است که می‌تواند در هر قسمتی از بدن استفاده شود.

مزایای تزریق فیار و پرکننده ها
کاندید مناسب تزریق ژل باید چه شرایطی داشته باشد؟

افرادی که از سلامتی بدنی خوبی برخوردار هستند و هیچ بیماری زمینه‌ای ندارند، به طور کلی برای تزریق ژل مناسب هستند. اگرچه این روش نیازی به جراحی ندارد و بدون برش انجام می‌شود، اما سرعت بهبود فرد می‌تواند تأثیر بزرگی بر نتایج طولانی‌مدت داشته باشد. افراد برای جوانسازی پوست با استفاده از تزریق ژل باید اطلاعات کافی در مورد مراقبت‌های پس از تزریق و آمادگی قبل از آن داشته باشند تا نتایج مطلوب خود را ببینند و از عوارض احتمالی جلوگیری کنند.

یکی از عوامل مهم در موفقیت تزریق ژل، عدم مصرف سیگار است. افرادی که سیگار می‌کشند، ممکن است زمان بیشتری برای بهبود نیاز داشته باشند و نتایج آن‌ها کمتر پایدار باشد. عدم مصرف سیگار باعث می‌شود فرد سریع‌تر بهبود یابد و درصد موفقیت بیشتری داشته باشد. سیگار می‌تواند خطوط و چین‌ها را تشدید کند و نتایج را تضعیف کند.

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله بررسی تفاوت میان فیلر رپلنژن 20 و 40 را نیز مطالعه نمایید.

با داشتن انتظارات واقع‌بینانه و آگاهی از اینکه ممکن است برای دستیابی به نتایج مطلوب نیاز به چند جلسه باشد، می‌توانید از تزریق ژل بهترین استفاده را ببرید. پزشک شما پس از ارزیابی کامل، تصمیم خواهد گرفت که آیا شما برای این درمان مناسب هستید یا خیر. تزریق ژل ممکن است برای افرادی که شلی شدید پوست دارند، مناسب نباشد و افرادی که به طور شدید به چیزهای مختلف آلرژی دارند نیاز به تایید پزشک دارند.

چه کسانی نباید تزریق ژل انجام دهند؟

در مطالعاتی که توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تأیید شده‌اند، افراد به طور کلی از نتایج درمان با فیلرهای پوستی راضی هستند. با این حال، برخی افراد نباید از پرکننده‌های پوستی استفاده کنند. برخی از شرایط و بیماری‌ها می‌توانند منجر به عوارض جدی شوند. دسته‌ای از افراد که نباید تزریق ژل انجام دهند عبارتند از:

  • بیماران دیابتی
  • افراد زیر 18 سال
  •  زنان باردار و شیرده
  • بیماران قلبی که از داروهای خاصی استفاده می‌کنند
  • افراد مبتلا به عفونت‌های باکتریایی پوستی و تبخال
  • افرادی که داروهای وارفارین و یا آسپرین مصرف می‌کنند
  • افرادی که بدنشان به ترکیبات آلرژیک واکنش نشان می‌دهد
  • افرادی که سابقه بیماری‌های خود ایمنی دارند (مانند آلرژی و آسم)
  • افراد مبتلا به بیماری‌های خود ایمنی مانند لوپوس، روماتوئید و یا سندرم نفروتین

لطفاً توجه داشته باشید که قبل از استفاده از هر نوع درمان پوستی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. او می‌تواند شرایط شما را بررسی کرده و توصیه‌های مناسبی را برای شما ارائه دهد.

چه کسانی می‌توانند از مزایای تزریق فیلر بهره‌مند شوند؟ 

تزریق ژل و فیلر برای افرادی مناسب است که تمایلی به جراحی های زیبایی ندارند و به دنبال روش‌های کم خطرتر جهت بهبود ظاهر خود می‌باشند. البته باید توجه داشت که این روش ها نیز ممکن است خطراتی داشته باشند، اما با مشاوره از پزشکان، می‌توان به حداقل رساندن خطرات احتمالی کمک کرد. بهترین پیشنهاد این است که از ژل ها و فیلرهای طبیعی مانند هیالورونیک اسید استفاده کنید تا به نتایج دلخواه خود دست یابید.

مراحل تزریق فیلر چگونه است؟
مراحل تزریق فیلر چگونه است؟

استفاده از فیلرها و ژل‌های پوستی به عنوان روش‌های اصلاحی بسیار متداول است، اما باید توجه داشت که عوارض جانبی نیز ممکن است رخ دهند. برای انجام مراحل فیلر پوستی با استفاده از ژل‌های تأیید شده FDA، تنها متخصصان مراقبت‌های بهداشتی دارای مجوز صلاحیت دارند. فرآیند تزریق ژل بسیار ساده است؛ پزشک، ابتدا ناحیه تزریق را تعیین کرده و سپس آن را ضدعفونی می‌کند. سپس با توجه به نیاز، ژل مربوطه را به ناحیه مورد نظر تزریق می‌کند. در پایان، ممکن است کمی ماساژ پوستی نیز انجام شود، ولی این بستگی به محل تزریق دارد.

عوارض تزریق فیلر به صورت و بدن

استفاده نادرست از تزریق ژل می‌تواند منجر به عوارض جانبی جدی و غیرقابل برگشتی شود. برای کاهش خطرات، انجام این فرآیند توسط افراد متخصص و با استفاده از فیلرهای مناسب ضروری است. در صورتی که تزریق ژل به صورت دقیق انجام شود و فیلر مورد استفاده با کیفیت باشد، احتمال بروز کمترین عوارض جانبی وجود دارد. با این حال، همانند سایر روش‌ها، ممکن است عوارض جانبی نظیر پیچیدگی، عفونت، کبودی، حساسیت به ماده ژل، و نتایج ظاهری نامطلوب رخ دهد. ریسک آسیب به عروق خونی زیرین و نکروز ناحیه درمان نیز وجود دارد، اما این موارد به ندرت روی می‌دهند.

سخن پایانی

استفاده از فیلرها به عنوان یک روش غیرجراحی برای بهبود ظاهر پوست و جوانسازی بسیار محبوب است. این مواد، که اغلب از هیالورونیک اسید و کلاژن تشکیل شده‌اند، به منظور اصلاح نقاط خاص از صورت و بدن استفاده می‌شوند. با این حال، لازم به ذکر است که استفاده از فیلرها برای همه افراد مناسب نیست و نیازمند مشاوره و توصیه متخصصان مربوطه می‌باشد. (ژل رپلنژن 40 اورجینال 10 سی سی، فیلر رپلنژن 40 کره ای)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *